Neljapäev 8. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Meediareklaamituru käive ületas miljardi krooni piiri

06. märts 2006, 11:12

Meediareklaamituru eelmise aasta käive ületas miljardi krooni unelmatepiiri, küündides 1,145 miljardi kroonini, teatas uuringufirma TNS Emor.

Kasv võrreldes eelmise aastaga oli 15%. Turul toimunud arengute taga olid eelkõige muudatused kanalite pakkumises, aga ka uuenenud mängureeglid, mis suunasid reklaamiraha kas ühest kanalitüübist teise või piirasid tüübisisest rahajagajate ringi. Nii alustas Eesti turul tegutsemist Viasati venekeelne telekanal 3+, ilmusid uued ajakirjad (Oma Maitse, [digi], Üks, Ruum jne) ning käivitati Raadio 3. Trükimeediaturule lisandus kolm uut päevalehte (Postimees vene keeles, Tallinnas neli korda nädalas ilmuv nii eesti- kui venekeelne Linnaleht). Mängureegleid muutsid aga Raadio 2 muutumine reklaamivabaks ning poliitilise välireklaami keelustamine.

Kõige suuremat kasvu näitas siiski internet, tõstes reklaamimahtu ca 35%. Turu keskmisest suurem kasv oli ka teles (22%) ning ajakirjade turul (16%). Ka ajalehtede turu kasv jäi turu keskmise suurusjärku olles 14%. Hoolimata valimisreklaamide välimeediast väljaviimisest näitas ka see turg 2%-list tõusu. Raadio 2 poolt vabaks jäänud ca 10% raadioturust mängiti allesjäänud turuosaliste poolt ümber ning lõppkokkuvõttes toodi raadioturule ka hulk lisaraha, mis kokku andis raadio kasvuks 4%.

Rekordilisest, miljardit krooni ületavast aastakäibest suurim osa (44%) kuulus jätkuvalt ajalehtedele ning televisiooni osaks jäi 27%.

Suurim reklaamija oli Procter Gamble, millele järgnesid reklaamimahtudelt EMT, Hansapank, Rimi Baltic, Tele2 Eesti, Coca-Cola, A-Selver, Elisa Mobiilsideteenused, Reckitt-Benckiser ja L’Oreal. Enamreklaamitud tooteharud on mobiilside, autod ja jaekaubandus.

Käesoleva aasta prognoos näeb ette meediaturu ca 12% kasvu.

Enim reklaamiraha korjasid mullu ajalehed:
Ajalehed 44%
Ajakirjad 12%
Televisioon 27%
Raadio 8%
Väli 6%
Internet 3%
Allikas: TNS Emori reklaamikulutuste uuring Adex

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing