Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Meediakanalid müüsid eelmisel aastal miljardi krooni eest reklaami
Kasv võrreldes eelmise aastaga oli 15%, teatas uuringufirma TNS Emor.
Turul toimunud arengute taga olid eelkõige muudatused kanalite pakkumises, aga ka uuenenud mängureeglid, mis suunasid reklaamiraha kas ühest kanalitüübist teise või piirasid tüübisisest rahajagajate ringi. Nii alustas Eesti turul tegutsemist Viasati venekeelne telekanal 3+, ilmusid uued ajakirjad (Oma Maitse, [digi], Üks, Ruum jt) ning käivitati Raadio 3.
Trükimeediaturule lisandus kolm uut päevalehte: Postimees vene keeles, Tallinnas neli korda nädalas ilmuv nii eesti- kui ka venekeelne Linnaleht.
Mängureegleid muutsid ka Raadio 2 muutumine reklaamivabaks ning poliitilise välireklaami keelustamine.
Kõige suuremat kasvu näitas internet, suurendades reklaamimahtu ca 35%. Turu keskmisest suurem kasv oli televisioonil (22%) ning ajakirjade turul (16%). Ajalehtede turu kasv oli 14%. Hoolimata valimisreklaamide välimeediast väljaviimisest näitas ka see turg 2protsendist tõusu.
Suurim reklaamija oli Procter & Gamble, kellele järgnesid EMT ja Hansapank.
Käesoleva aasta prognoos näeb ette meediaturu ca 12% kasvu.
Autor: ÄP