Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Klementi juht pani ameti maha
Tema asemel määrati ametisse alates 2004. aasta maikuust Klementis turundusdirektorina töötav Peeter Larin. Enne seda töötas Larin Klementi konkurendi Baltika Montoni brändijuhina. Larinile kuulub 20 000 Klementi aktsiat.
"Meil on hea meel selle üle," komenteeris Baltika juht Meelis Milder Larini siirdumist Klementisse. "Peeter on 10 aastat Baltikas töötanud. Enne Montoni brändijuhiks saamist oli ta Christine Collectioni "isaks"."
Leis, kes on Klementi suuromaniku Alta Capitali üks omanikke, läheb Klementi nõukogu liikmeks. "Kavatsen nüüd natuke puhata," ütles Leis.
Eesti suurematest rõivatootjatest on Klementi endiselt ainus, kes kahjumit teenib. Mullu puhaskahjum küll vähenes, kuid tootmishoone müügist saadud erakorralist tulu arvestamata oli kahjum suurem kui 2004. aastal.
"Ilus oleks muidugi olnud, kui oleksin suutnud lahkumiseks firma kasumisse viia, aga elu ei lähe alati nii nagu plaanitud," vastas Leis küsimusele, kas jääb kripeldama, et ta Klementit kasumisse viia ei suutnud.
Leis tunnistas, et ebaedu on seni toonud kolm aastat tagasi võetud suund müüa rõivaid hulgi PTA kaubamärgi all Skandinaaviasse. "Firma PTA pankrot oli siiski ka kaubamärgile hulgimüüjate silmis negatiivselt mõjunud ja neile uuesti müüma hakata polnud kerge," ütles Leis. Ta toonitas, et ka tulevikus pööratakse senisest rohkem tähelepanu jaemüügile.
Selle aasta peaks Klementi Leisi sõnul lõpetama kasumiga. Sama juttu on ka varem räägitud.
Klementi uus juhatuse esimees Peeter Larin loodab Klementi agressiivsemalt uutele turgudele juhtida.
Mis oleks Teie sõnum Klementi aktsionäridele?
Klementi aktsia peaks sel aastal oluliselt atraktiivsemaks muutuma. Seda nii tulemuste osas kui ka läbipaistvuse poole pealt. Tahame lõpuks täita aktsionäride ootused kasumi suhtes.
Millised on Teie plaanid seoses Klementiga?
Senisest tugevamalt keskendume jaemüügiketi arendamisele. Vastavalt kolme aasta strateegiale on plaanis uued poed avada ka Leedus, Ukrainas ja Venemaal. Aeg sõltub sellest, kuidas õnnestub head rendipinnad kätte saada, kehvadel pindadel me poode avada ei kavatse. Kuue aasta plaanis on kavas PTA kaubamärgi all tooteid müüma hakata ka Poolas, Ungaris ja Tšehhis.
Kas kõne alla tuleks ka Klementi ja Baltika ühinemine?
Seda otsustavad omanikud, aga hetkel me küll Baltikal ja Klementil ühist tulevikku ei näe.
Kas Klementi tootmine jääb Tallinnasse?
Plaan on küll selline, et tootmist me Tallinnast välja ei koli.