Depeche Mode nädala pärast Eestis

Christel Karits 10. märts 2006, 00:00

Nagu megastaaride puhul ikka, valitseb kontserdi eel olukord, kus need, kes on sees, on sees, ja kes väljas, need väljas. Tallinna kontserdi piletid said otsa juba detsembri alguses. Mustal turul on Depeche Mode'i Tallinna kontserdi pileti hind kerkinud pea kolmekordseks. 590 krooniseid seisukohapileteid pakutakse kuni 1500 krooni eest. Ka Läti ja Leedu kontserdid olid juba nädalaid tagasi välja müüdud. Eestis, Lätis ja Leedus õnnestub kultusbändi näha 35 000 inimesel.

Üleeile Helsingis toimunud kontserdilt naasnud Depeche Mode'i Eesti fännklubi president Rando Peterson usub, et bänd annab ka eesti publikule võimsa etenduse. "Depeche Mode suudab alati millegagi üllatada, seekord just lavakujunduse poolelt," avab ta. Peterson jääb oma muljete kirjeldamisel napisõnaliseks ja ütleb vaid ühe sõna: "Võimas." "Nende šõu krutib rahva pinget väga kõvasti."

Ka Berliini kontserdil käinud fännklubi president tunnistab, et Helsingi ja Berliini šõu vahel oli tema jaoks väga suur erinevus. "Helsingis olin esimeses reas, kus bändiga vahetu kontakt," toob ta ühe põhjuse. Suur vahe oli ka selles, et põhjamaine publik on rahulikum ja elab laval toimuvale vähem kaasa. "Bänd ei saanud publikust sama elamust, mis Saksamaal, kuid allahindlust nad oma kontsertidel harilikult ei tee. Mehed ise naudivad, mida pakuvad, ja saavad publikult vastu," üteb Peterson.

Fännklubi president väärib auga oma ametit, sest võtab kultusbändi tuurist, mida võtta annab. Mõistagi käib ta nende kõigil Baltikumi kontsertidel. "Sõidan edasi veel Lätti ja Leetu, nii et kontserdid kolm päeva järjest. Juulis veel Saksamaale vabaõhu kontserdile. Siis võin öelda, et olen mõnda näinud," lubab ta.

Lisaks aktiivsele fännklubile on Depeche Mode'il omanimeline baar Tallinna vanalinnas.

Depeche Mode on oma 25aastase tegutsemisaja jooksul müünud maailmas enam kui

40 miljonit albumit. 2004. aasta lõppes bändile edukalt, nende remiksidekogumikku "Remixes 81-04" müüdi enam kui miljon eksemplari. Uus turnee sai alguse kohe pärast uue albumi ilmumist. Viimane stuudioalbum "Exciter" ilmus 4 aastat tagasi.

Kultusbänd jõuab pressiesindaja Liisa Lukini sõnul Eestisse päev enne kontserti ja nende nõudmised on mõne teise artistiga võrreldes väga minimalistlikud. Koosseisus on üheksa veoautot ja neli bussi, kaasas on oma toitlustus. "Meile esitatud ostunimekirjas on 1 kg võid, 3 kg inglise peekonit,

40 muna, 20 liitrit piima, 2 kg tomateid. Enamiku asju veavad seega ise kaasa. Ühes puhkeruumis peab olema kaks kohalikku lehte ja neli Inglise lehte. Lisaks nõuavad kohalikku naissoost massööri enne kontserti," avab Lukin.

Depeche Mode'i Eesti, Läti ja Leedu kontsertide produtsent on BDG, kelle jaoks on tegu kolmanda Depeche Mode'i tuuri korraldamisega Baltikumis. BDG vahendusel toimusid bändi 2001. aasta turnee kolm Baltikumi kontserti ning 1998. aasta Riia kontsert.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 09:37
Otsi:

Ava täpsem otsing