Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Haisev elukeskkond - normide järgi justkui OK

    Kas Eesti keskkonnaseisund on aastatega paranenud või mitte, sellele ei saa üheselt vastata. Olid ajad, kui Tallinna sisse sõites tervitas kõigepealt tselluloosikombinaadist leviv terav vääveldioksiidi pahvak; kui Maardu keemiakombinaadi korstnat ehtis erkoranž "rebasesaba", mille abil oli hea tuule suunda määrata. Täna kannatavad Muuga, Viimsi, Jõelähtme, Maardu ja Tallinna idaosa elanikud Muuga sadamast tuleva ebameeldiva lõhna pärast - majandust kosutav transiit nõuab suuremaid või väiksemaid ohvreid.
    Äripäeva arvates on tekkimas oht, et hea majanduskasvu nimel lööme me võimalikule keskkonnareostusele liiga kergelt käega.
    Transiit kahtlemata kätkeb endas keskkonnariske. Naftatsisternide vedu läbi Tallinna kesklinna ja hoidmine Kopli kaubajaamas, keset elukvartaleid, on lihtsalt tule- ja plahvatusohtlik.
    Nafta ümberpumpamisel Muuga sadamas aga osa kütuse komponente lendub, mis põhjustab elanike kaebusi. Samas oli kontrollmõõtmiste järgi justkui kõik normis.
    Aga mõõtmised võisid toimuda ajal, kui saastet polnud. Ka töötervishoiuarstid ei taha kommenteerida - et mitte paanikat tekitada. Ometi on osa kütusest lenduvaid orgaanilisi aineid, näiteks aromaatsed ühendid, vähkitekitavad.
    "Inimese nina on tundlikum kui ükski seade," võtab üks keskkonnainspektsiooni spetsialist teema kokku, miks elanikud küll tunnevad pahasid aroome, aga saaste allikaid ja täpset koostist tuvastada ei suudeta.
    Muugal töötab veel tegevusloata söeterminal, mis tahmab ümbruskonda. Trahvid selle eest on nii väiksed, poole vaguni söe hind, et ettevõtjad ei lase ennast häirida.
    (Transiidiga on seotud ka ulatuslik naftareostus Eesti looderannikul, põhjustajaks naftatanker, ehkki seda õnnetust poleks Eesti suutnud ära hoida.)
    Tegelikult on võimalikule saastele käegalöömine laiem. Saue valda kerkis steriliseerimistehas, mille "süda" on Eesti võimsaim kiirgusallikas.
    Hea, kui riskid on kontrolli all - seda väidavad tehase juhid -, aga võimas "rahulik aatom" tekitab kohalikes elanikes pelgu. Meie arvates igati õigustatult.
    Väike-Maarjasse ehitati loomsete jäätmete utiliseerimise tehas, mis peab tagama niisuguste jäätmete käitlemise Euroopa Liidu nõuete kohaselt. Kindlasti ei ole aga Euroopa Liidu nõuetega kooskõlas tehasest elumajadeni jõudev lehk.
    Saastepiirkonda jäämine võib põhjustada ka kinnisvara hinnalangust. Elanikud on põhjendatult nördinud, et kinnisvara omandades ei teadnud nad piirkonna keskkonnariskidest, seega on nende õiguspärased ootused rikutud. Ainus lahendus on siiski saastamisele lõpu tegemine.
    Naljakad on ka keskkonnaametnike põhjendused nii Muuga kui ka Väike-Maarja juhtumite kohta, et haisu põhjuseks on ebasoodus ilm (loe: saasteallika suunast puhuv tuul).
    Ei tekita ju tuul saastet. Kui aga praegune ebanormaalne olukord vastab tõepoolest normidele, mida on küll raske uskuda, siis tuleb norme karmistada, ja järsult.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Hoolimata Boeingu äparduste jadast jäävad investorid lennukitootjale truuks
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Ehkki Boeing on üle elanud mitmeid õnnetusi ning süüdistusi, jätkub lennukitootjal Wall Streetil üllatavaid palju toetajaid, kirjutab Bloomberg.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.