Õlletootjatest ennustatakse kiireimat kasvu Mehhiko FEMSA-le

Annika Matson 10. märts 2006, 00:00

Ladina-Ameerika ja Mehhiko suurima õlletootja Fomento Economico Mexicano SA ehk FEMSA asutas 1988. aastal kuulus ärimees Eugenio Garza Lagüera. Varem oli FEMSA nimi VISA.

FEMSA aktsiatega saab kaubelda nii New Yorgi kui ka Mehhiko börsil. "FEMSA eelmise aasta neljanda kvartali tulemused olid väga head ja ootame, et ka tänavu võidetakse üha kasvavast tarbimisest," ütles investeerimispanga Credit Suisse'i analüütik Tufic Salem. Ettevõte ekspordib oma toodangut USAsse, Kanadasse ning valitud riikidesse Ladina-Ameerikas, Euroopas ja Aasias. FEMSA Cerveza toodab õllemarke nagu Tecate, Tecate Light, Carta Blanca, Superior, Sol, Dos Equis Lager, Dos Equis Ambar, Indio, Bohemia ja Noche Buena.

Ajakirja Forbes andmetel küündis Eugenio Garza Lagüera perekonna varandus eelmise aasta lõpu seisuga 2,5 miljardi dollarini. Võrdluseks võib tuua, et 2005. aasta lõpu seisuga juhtis Forbesi edetabelit Bill Gates 51,5 miljardi dollariga.

Teine analüütikute lemmik on Belgia õlletootja InBev, mis tekkis 2004. aasta kevadel, kui ühinesid Belgia õlletootja Interbrew ja Brasiilia õllevalmistaja Companhia de Bebidas das Americas. InBev teatas veebruari lõpus, et kiirema kasvu saavutamiseks kaotatakse Saksamaal ligi 200 töökohta ja kolitakse need ümber Ida-Euroopasse.

Just arenevate turgude pärast käib praegu suuremate õlletootjate vahel tuline võitlus. Eriti teravalt on sihikule võetud Venemaa õlleturg. Investeerimispank UBS kirjutas oma analüüsis, et Vene õlleturg on alates 1999. aastast kasvanud kaks korda. Samas oodatakse, et aastaks 2010 kasvab Vene õlleturg veel kolmandiku võrra.

Maailma suurim õlletootja, USA päritolu Anheuser-Busch oli viimane suur Lääne õlletootja, mis teatas 6. märtsil, et hakkab oma õlut müüma Vene turul. Anheuser-Busch teeb Venemaal koostööd Heinekeniga, mis aitab neil sealsel turul müüa gigandi õllemarki Bud.

Heineken müüb Venemaal rohkem õlut kui keegi teine maailmas. "On loogiline, et Anheuser-Buschi eesmärk oli ka Venemaal oma õlut müüa," kommenteeris uudist Amsterdamis asuva investeerimispanga Delta Lloyd Securities analüütik Johan van den Hooven.

Belgia õlletootjal InBev on Venemaal tütarfirma nimega Sun Interbrew, Taani firmale Carlsberg ja Suurbritannia ettevõttele Scottish & Newcastle kuulub kahe peale firma Baltic Beverages Holding (BBH), mis on ka Saku Õlletehase suuromanik.

BBH kontrollib umbes 36 protsenti Venemaa õlleturust. Talle järgneb Sun Interbrew, siis Heineken. Sun Interbrew' turuosa pole teada. Heineken on öelnud, et tema turuosa on rohkem kui 14 protsenti.

Mehhiko rikkaim naine on 41aastane Maria Asuncion Aramburuzabala, kelle perekond on oma varanduse teeninud just õlle tootmise ja müügiga. Aramburuzabala on Mehhiko suuruselt teise õlletootja Grupo Modelo omanik, talle kuulub ligikaugu 15 protsenti firmast.

Aramburuzabala varanduse suuruseks hindas ajakiri Forbes eelmise aasta lõpu seisuga 1,8 miljardit dollarit ehk ligi 24 miljardit krooni. Aramburuzabala on abielus ja ta on kahe lapse ema.

Õlletootja Grupo Modelo, mis toodab ka Eestiski tuntud õllesid Corona ja Negra Modelo, on Mehhikos FEMSA suurim konkurent.

M a jaotan õlled headeks ehk joodavateks ja halbadeks ehk mittejoodavateks. Kumba kategooriasse nad langevad, sõltub juba sellest, kui palju on neis sees kõikvõimalikke maitsesaastajaid. See on omakorda tehnoloogias kinni.

Ise olen Mehhiko õlledest joonud ainult Coronat. Tegemist on kindlasti korralikult tehtud õllega ja see kõlbab juua. Enda maitse-eelistus on küll midagi muud, aga tõrksust ei teki, kui keegi seda pakub - hea meelega võtan.

Corona on ka ainus Mehhiko õllemark, mis on üle maailma levinud ja mida on suudetud rahvusvaheliselt promoda.

Ta oli üks esimesi, mis võttis kasutusele läbipaistva pudeli ja hakkas õlle puhul rääkima kergusest. See on ikkagi turunduslik küsimus, ei midagi muud.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 15:49
Otsi:

Ava täpsem otsing