Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennuamet võttis Enimexilt reisijateveo loa

    "Mis jama praegu on, seda ei tea," ei saanud Enimexi tegevjuht Andrei Kislõi aru lennuameti tegevusest.
    "Meie lennukid on mõeldud reisijate- ja kaubaveoks," kinnitas Kislõi loa õigsust. Mehe sõnul on kõik load seaduslikud ja lennuameti välja antud.
    Soome lennuamet ei andnud reedel lennuluba Enimex An-72-tüüpi lennukile, mis pidi eelmisel laupäeval alustama lendamist Helsingist Põhja-Soome Kittilässe.
    See mõjutas asjade käiku ka Eestis ja Enimexi lennukitelt võeti ära reisijateveo luba, kommenteeris lennuameti peadirektor Koit Kaskel.
    Peadirektori sõnul olid 90ndate keskpaigas ähmased regulatsioonid, mistõttu anti Enimexi An-72-tüüpi lennukitele luba reisijaid vedada. Andrei Kislõi täpsustas, et lennukid tulid reisilennukitena otse Venemaa registrist.
    Kislõi väitis, et nende rahalist seisu Soome lennuameti reisijateveo keeld ei kõiguta.
    Ettevõte veab ÜRO missioonidel olevaid reisijaid - näiteks Aafrikasse, Afganistani ja Iraaki. ÜROd võib Enimex edasi teenindada, sest tegemist ei ole avaliku turuga, kus kõik saaksid osta lennupileti, rääkis Kaskel.
    Soomes üritas Enimex piletitega reise korraldama hakata. Lennukitega turule mineku info tuli Kaskeli sõnul Eesti lennuametile Soomest, mitte Enimexilt.
    Kislõi arvab, et võib-olla on see kõik seotud kevadel Kärdlas algava istungiga, kus kannatanud on Enimexi kohtusse kaevanud. Seda lennuameti peadirektor ei kinnitanud, kuigi nentis, et Enimex ei käitu kohtus soliidse vastustundliku firmana, vaid on läinud venitamise teed.
    Enimexiga on juhtunud Eestis kaks lennuõnnetust. 2001. aasta novembris kukkus Hiiumaal alla reisilennuk, milles sai surma kaks ning vigastada seitse reisijat. 2003. aasta veebruaris kukkus Tallinna lennuvälja lähedal alla Enimexi postilennuk, milles hukkus kaks inimest.
    Tallinna linnakohus rahuldas Hiiumaa lennuõnnetuses kannatanud norralase Anne Helene Gjelstadi hagi Enimex ASi vastu osaliselt.
    Täielikult rahuldati materiaalse kahju nõue summas 56 400 Eesti krooni ja osaliselt moraalse kahju nõue summas 600 000 krooni. Kogu kahjunõue oli ligi 2,3 miljonit krooni.
  • Hetkel kuum
Leonardo Ortega: ilma vajaliku välistööjõuta ei tule ka oodatud majanduskasvu
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Eesti IKT-sektorit ja tööstussektorit kimbutavad samad välistööjõu mured. Vajame muutusteks uusi tingimusi, kirjutab EASi Work in Estonia juht Leonardo Ortega.
Lühikeseks müüjatel oli rekordiline nädal
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Lühikeseks müüjad teenisid suurt tehnoloogiaettevõtete aktsiate müügist rekordilise nädalase kasumi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Madiberk ja Veiko-Vello Palm lõid koos kaitsetööstuse ettevõtte
Skeletoni juht Taavi Madiberk ja kindralmajor Veiko-Vello Palm lõid koos Marko Virkebauga kaitsetööstusettevõtte Frankenburg Technologies.
Skeletoni juht Taavi Madiberk ja kindralmajor Veiko-Vello Palm lõid koos Marko Virkebauga kaitsetööstusettevõtte Frankenburg Technologies.
Tootjahinnad tööstuses jätkasid langemist
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.
Tööstustoodangu tootjahinnaindeks, mis iseloomustab Eestis nii koduturule kui ka ekspordiks valmistatud tööstustoodete hindade muutust, langes märtsis võrreldes veebruariga 0,4% ja võrreldes eelmise aasta märtsiga 3,9%, teatas statistikaamet.