Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autode ülalpidamiskulud kõiguvad seinast seina

    Hoolduse edetabeli võitmise võtmeküsimuseks oli kindlasti see, milline mootoriajam autol on. Tavalise hammasrihmaga auto hooldus on rihma ja selle vahetuse võrra kallim kui kettajamiga autol. Millalgi, kui kett vahetada tuleb, tuleb keti hinna jagu muidugi lõivu maksta, kuid et see sadu tuhandeid kilomeetreid vastu peab, siis eriti muretsema ei pea.
    Kurb üllatus oli siiski Audi viiekohaline number ja Revali soovitusel tuleks hammasrihma vahetada vähemalt iga 90 000 kilomeetri tagant, kui mitte varemgi, sest kui autot vähe kasutatakse, võib rihm mureneda ja tuleb ikkagi ära vahetada.
    Kuluvateks osadeks arvestasime šarniiri, stabilisaatorivarda otsa ja esiamortisaatorid. Tabel koosneb nende osade hindade summast. Kannatajateks olid selles tabelis need autod, millel pole šarniire, vaid vahetatakse terve õõtshoob, mis on suhteliselt kallis, olenemata margist. Viimaseks jäänud Mazda 6 kohta oleks tarvilik lisada kommentaar, et kalleid juppe pole meil liikuvatele autodele praktiliselt üldse vaja läinud, sest need ei kulu. Positiivse üllatusena tulid Peugeot 307 juppide tõsiselt madalad hinnad, mis ta suure eduga edetabeli esikohale paigutasid.
    Kütusekulu edetabelis on kõik neli maksimumpunktid saanud autod diiselmootoriga, mis andis konkurentide ees pisikese edumaa, sest diiselmootorid on teadupärast säästlikumad kui nende bensiinimootoritest suguvennad.
    Tabeli lõppu jäänud Ford Mondeol on kaheliitrine bensiinimootor, mis pakub selle kütusekulu eest kindlasti ka korralikku kiirendust. Vähemtähtsaks faktoriks ei saa lugeda sedagi, et tabelisse võetud Fordil oli automaatkäigukast, mis sunnib mootorit tavalisest rohkem jooma.
    Turvalisuse edetabeli koostamisel kasutasime Euro NCAPi tulemusi. See asutus on autode ohutusteste nüüdseks juba üle kümne aasta teinud ja tema andmed vägagi usaldusväärsed. Punktid põhinevad esiosa ja külgkokkupõrke tulemustel. Oodatult troonivad tabeli tipus Prantsuse autod, mis tihtipeale oma reklaamikampaaniateski Euro NCAPi tulemusi kajastavad. Prantslased on tänu sellele asutusele oma autode turvalisuse väga kõrgele viinud ja surmalõksudest on saanud autod, millest ka väga karmi kokkupõrke järel tervelt välja tullakse.
    Tüüpvigade edetabel põhineb esindustest saadud infol ja tulemused lasuvad seega nende südametunnistusel. Hinded jagunesid esiteks tüüpvigade hulga järgi ja pärast seda liigitusid sama palju vigu omanud autod vigade raskuse järgi.
    Naljakaimaks veaks peab lugema Toyota piduriklotside kulumist, mis tuleb sellest, et need on tehtud loodussõbralikest materjalidest ja kuluvad seetõttu kiiremini kui tavalised klotsid. Kokkuvõttes tabeli lõpus figureerinud Mazdal õnnestus selles kategoorias esikoht saada, sest tüüpveana esinev pirnide läbipõlemine, mis on paljude uute autode probleemiks, oli ainuke viga, mis Mazda Eesti esindajatel meelde tuli.
    Kindlustuse võrdluse aluseks oli, et auto omanik on Tallinnast ja tema riskikoefitsent on 1,2. Liikluskindlustus on võetud kuue seltsi keskmine.
    Tegelikult oli kindlustus viimane sissetulnud tabel ja lõi oma tulemustega üldtabeli vägagi sassi. Enne juhtis Opel, mis kalli kindlustuse tõttu esikolmikust välja langes. Peugeot, mis oli punktidega esikohale lähemal kui Toyota, tõusis tänu odavale kindlustusele üldkokkuvõttes võitjaks.
    Põhilise karistuse saidki kindlustusega Saksa margid, millel kasko on koguni ligi kaks korda kallim kui tabeli esikoha saanud Toyota Corollal.
  • Hetkel kuum
Noored küsivad palka nii, et maa must? Väga hea!
Noorte kõrge palgasoov on normaalne ja viib edasi, pole siin iriseda midagi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Noorte kõrge palgasoov on normaalne ja viib edasi, pole siin iriseda midagi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.