Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Autotööstuses on murrangulised ajad

    Möödunud aasta detsembris langes seni veel maailma suurima autotootja General Motorsi aktsia hind alla 19 dollari ehk madalaimale tasemele alates 1982. aastast. Üha enam räägitakse ettevõtte võimalikust pankrotist. Optimistid loodavad, et General Motors, kes on olnud ülisuurtes raskustes korduvalt ka varem (mainekas majandusajakiri Fortune on aastatel 1958 kuni 2006 kirjutanud ettevõtte raskustest seitsmel korral), on pankrotti laskmiseks liiga suur. Taolist optimismi aitab süstida USA suuruselt kolmas autotootja Chrysler, kes sai 1980. aastal USA valitsuse garantiiga 1,5 miljardit dollarit laenu. Aga taolisele lootusele tõmbas vee peale president George W. Bush, kes jaanuaris lausus ajalehele The Wall Street Journal, et autokompaniid peavad oma kuludega ise toime tulema ning nad peavad valmistama lihtsalt paremaid ning tarbijatele meelepärasemaid autosid.
    Asi on selles, et raskustes pole mitte ainult General Motors, vaid ka USA suuruselt teine autotootja Ford ning ka Euroopa suurematel autotootjatel ei lähe kõige paremini.
    General Motors ning Ford Motor on saanud Põhja-Ameerika turgudelt kahjumit kokku 7,2 miljardit dollarit (95 miljardit krooni ehk umbes 1,3 Eesti selle aasta riigieelarve jagu) kahjumit. Mõlemad on teatanud tehaste sulgemisest ning kumbki 30 000 töötaja koondamisest. Euroopa suurimad autotootjad Volkswagen ning DaimlerChrysler koondavad samuti kümneid tuhandeid töökohti.
    Jaapani ning Korea autotootjad aga võtavad Põhja-Ameerikas turuosa ning ehitavad tehaseid isegi USA autotööstuse südamesse, Michigani osariiki, kus asub nn kolme suure autotootja kodulinn Detroit. Jaapani suurim autotootja Toyota on möödunud tootmismahtude poolest Fordist.
    Jaapani suuruselt teise autotootja Nissani kuristiku servalt heasse seisundisse viinud tegevjuht Carlos Ghosh üritab uut ime korda saata Renault's. Hoolimata mõõdukatest marginaalidest, on Euroopa autotootjate aktsiate hinnad nelja aasta kõrgeimad, sest lisaks Renault'le on uued juhid ka Fiatis, kus on juba toimunud kerge ime, Daimleris ning Volkswagenis. Investeerimispanga Morgan Stanley autoanalüütik Adam Jonas lausus majanduslehele Finacial Times, et investorid usuvad andekatesse juhtidesse.
    Autotööstuses on praegu murrangulised ajad. Kõik tootjad suurendavad oma mudelite arvu, kümmekonna aasta pärast muutuvad tõenäoliselt olulisteks tegijateks ka Hiina ja miks ka mitte India autotootjad ning mis kõige tähtsam, kütuse hind, mis sunnib autotööstureid üle vaatama toodangu kütusekulu ja kütuseliikidest lähtuvalt. Kes selles maailmas suudab teha õigemaid otsuseid, on autotööstuses ellujääja, kes ümber orienteeruda ei suuda, peab oma tegevuse lõpetama.
    Praeguse seisuga on edumaa Jaapani tootjatel eesotsas Toyota ja Nissaniga. General Motors ning Ford on kõige raskemas seisus, kõik ülejäänud tootjad jäävad sinna vahele.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kehv majandustulemus laskis Neste aktsia põhja
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.