Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Ettevõtjatel tuleb ise mereseadusi teha

    "Ei tasu poliitikutele ette heita, et nad ei suuda kõiges peensusteni minna, näiteks kaubanappuses, jäämurdjate, koolituse ja muudes küsimustes," ütles respublikaan Sven Sester eile laevnike ja sadamaoperaatorite kokku kutsutud ümarlaual. "Panen kõigile südamele, et enamiku seaduseelnõude puhul tuleb algatus huvigruppide poolt ja poliitikute ülesanne on vaadata, et asi poleks kuhugi poole kaldu."
    Euroopa Liit lubab oma direktiiviga laevnikele mitmeid soodustusi, sealhulgas maksta palka sotsiaal- ja tulumaksuvabalt. Eesti naaberriigid on laevnikele maksusoodustused juba sisse seadnud, samuti lubavad nad oma teedele autoronge.
    Eestis on aga nii, et kui Keskerakond on laevnikele maksusoodustuse andmise poolt, siis Reformierakond on selle vastu. "Meie nägemus on tekitada ja hoida soodsat majanduskeskkonda, suhtume aga üsna ettevaatlikult soodustuste andmisse ühele majandussektorile," laveeris reformierakondlane Jaanus Tamkivi eile.
    "Seni, kuni pole kahesuunalisi teid, ei pea maanteeamet võimalikuks autorongide kasutuselevõttu," sõnas rahvaliitlane Mart Opmann, "ja transpordi arengukava ei hakka vastama küsimustele, kuidas ELi toetusi rakendada. Seda saab teha ainult riikliku meremajanduspoliitikaga."
    Eesti Sadamaoperaatorite Liidu tegevdirektor Ago Tiiman tõdes, et Eestit läbiva transiidi mahud vähenevad eelkõige õli ja naftatransiidi osas, kus rentaablus on kukkunud juba alla 7 protsendi. "See on tubli kingsepavabriku rentaablus," kommenteeris Tiiman olukorda, kus riik lükkab oma kohustusi järjest rohkem ettevõtjate kaela.
    "Kaubavood on läinud Eestist mööda," lisas Viktor Palmet sadamate liidust. "Need on tarbekaup, elektroonika ja sõiduautod." Tarbekaupade transiit Venemaale on viimastel aastatel suurenenud aga 100% aastas.
    Pole ülevaadet, kui palju Eesti päritolu laevu sõidab võõra lipu all. Teada on, et välismaa laevadel töötab ligikaudu 5000 Eesti inimest, enamik neist Hollandi ja Norra laevadel.
    Lähipäevil saadab majandus- ja kommunikatsiooniministeerium valitsusse transpordi arengukava, mis hõlmab nii transporti õhus, maismaad kui ka veeteid pidi. Valitsuse juurde moodustatakse transpordikomisjon. Laevnikud ja sadamaoperaatorid kutsuvad uue ümarlaua kokku sügisel.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Balti börsid lõpetasid kvartali tõusupäevaga
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Balti koondindeks Baltic Benchmark sulgus kvartali viimasel kauplemispäeval 0,08% plusspoolel, jäädes kvartaliga siiski miinusesse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Suur reede raadios: Jüri Ratas Keskerakonna võimust pealinnas
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Tallinnas on toimunud revolutsioon: üle kahe kümnendi püsinud Keskerakonna võim on otsas. Aga kas uus võimuliit leiab neljakesi ka ühisosa?
Eestis tegevuse müünud lihatootja loobus ka Rootsi ärist
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.
Möödunud suvel Eesti Rakvere lihakombinaadi müünud Soome toidutootja HKScan on nüüd ära müünud ka tegevuse Rootsis.