Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna lähiümbrusest hommikuti kesklinna veerand tunniga

    Ümber Tallinna on niinimetatud uuselamurajoone tekkinud nagu seeni pärast vihma ja elanike puuduse üle kurta ei saa.
    Küll aga tekitab nendesse piirkondadesse järjest hoogustuv elamaasumine probleeme nendele samadele inimestele. Nimelt käib enamik neist tööl Tallinnas ja olemasolevate sõiduteede läbilaskevõime ei ole mõeldud selliste suurte automasside jaoks.
    Uusi teid ja olemasolevate laiendusi on aga väga visa tekkima. Seetõttu on muutunud paratamatuks nn pudelikaelad, millest läbipääsemiseks peab varuma palju aega ja kannatust.
    Äripäev otsustas teha väikese mõõtmise, kui palju kulub reaalselt aega mõnest olulisemast punktist linnalähedasest asulast kesklinna südamesse jõudmiseks. Ajendi andsid selleks ka kinnisvaraarendajate hiljutised hoogsad reklaamid mõne uue elamu juures, kus olid kirjas veidi ulmelistena tundunud ajad.
    Arvestama peaks nende aegade puhul ka seda, et need on ainult keskusest keskusesse. Tegelikkuses asuvad ja elamud valitud lähtepunktidest veidi eemal ja veelgi enam, inimeste töökohad ei asu päris täpselt südalinnas ja kui näiteks Viimsist tulles peaks veel edasi Mustamäe poole liikuma, siis võib sinna vabalt 5 kuni 15 minutit juurde liita.
    Sama kehtib Tabasalu poolt tulnule Kadriorgu suundudes. Kindlasti on asi ka selles, et talvel on liikvel mõnevõrra vähem sõidukeid kui näiteks kevadel või sügisel.
    Tabasalu. Esimene lähtepunkt oli Tabasalu. Tabasallu ja ka selle ümbrusesse on tekkinud väga palju uusi elamuid ja linnaühendus Tallinnaga tipptundidel on küllaltki pingeline. Marsruut oli järgmine: Tabasalu - Rannamõisa tee - Paldiski maantee - Endla t - Kaarli pst - Estonia pst. Esimene katse Estonia teatri ees olevale platsile jõudmiseks algas esmaspäeva hommikul kell 7.00. Kokku on selle vahemaa pikkus 13 kilomeetrit. Sel kellaajal on sõit väga sujuv ja peaaegu ilma peatumisteta ning sihtpunkti jõudmiseks kulus aega 13 minutit. Pole paha.
    Järgmine katse algas kell 7.30. Tabasalust sõitu alustades oli näha, et liiklus on juba oluliselt tihedam. Haabersti ringile jõudes pidi pääsu Paldiski maanteele ootama juba kerges ummikus. Kuid see lahenes kiiresti ja Estonia väljakule jõudmiseks kulus sel korral aega 18 minutit.
    Kõige kauem võtab aega sõit kesklinna siis, kui alustada sõitu Tabasalust kella kaheksa ajal. Sel kellaajal ulatus Haabersti ringi läbimist ootav autoderivi juba väljapoole Tallinna linnapiiri, sõidukiiruseks maksimaalselt 10-20 km/h. Paldiski maanteele pääsemiseks kulus nüüd juba 10 ja pool minutit. Sealt edasi tuli hakkama võitlema tiheda liiklusega. Kuigi Paldiski maanteel on lubatud sõidukiirus 70 km/h, ei ületanud spidomeetriosuti kordagi 60 km/h piiri. Loomulikult olid väiksemad ummikud ka Hipodroomi ja Kristiine ristmikutel.
    Vabaduse väljakuni jõudmiseks kulus aega juba 20 ja pool minutit ning Estoniani 22 minutit. See aeg jäi ka selle hommikuseks rekordiks.
    Kell 8.40 Tabasalust sõitu alustades kulus Estonia juurde jõudmiseks aega jällegi 18 minutit.
    Laagri. Kolmas teekond algas Laagrist ja kulges enamjaolt mööda Pärnu maanteed ja Vabaduse puiesteed. Lõpppunkt oli loomulikult sama. Täpsemini algas aja mõõtmine Tallinna linnapiirist kell 8.00. Vabaduse puiestee on üldjuhul väga sujuv ja autosid pole palju. Enne Männiku tee ristmikku liiklus seiskub, sest Männiku teelt lisandub samamoodi kui Vabaduse puiesteelt autosid pideva vooluna. Järvel oleme juba 14 minutiga ja selleks ajaks on kilometraaži kogunenud veidi rohkem kui seitse. Äripäeva maja juures näitab kell ajakuluks 23 ja pool minutit. Estonia juurde jõudes on aega möödunud 27 minutit ja kilomeetreid kogunenud 13.
    Viimsi. Teiseks lähtepunktiks sai Viimsi. Täpsemalt tegime stardi Viimsi Statoili tanklast. Arvasime, et puudub vajadus minna mingi konkreetse elamu juurde, kuna siia jõuab nagunii enamik Viimisi kandist Tallinna suunduvaid sõidukeid ja kuni tanklani ummikud peaaegu puuduvad.
    Valitud marsruut oli järgmine: Viimsi Statoil - Ranna tee - Merivälja tee - Pirita tee - Narva mnt - Pronksi - Raua - Gonsiori - Estonia pst.
    Esimene start jällegi kell 7.00. Viimsi Statoilist on neli kilomeetrit Pirita linnaosavalitsuse hooneni ja see vahemaa möödus nelja ja poole minutiga. Russalka mälestussambani on läbitud 8 kilomeetrit, milleks kulus seitse ja pool minutit. Liiklus on sel kellaajal veel väga hõre. Estonia juurde jõudes on distantsi pikkuseks 11 km ja aega kulus 12 minutit.
    Seejärel alustasime Viimsi tanklast sõitu kell 7.30. Kohe sai selgeks, et eelmise ajaga sihtpunkti kindlasti ei jõua. Ranna tee on algusest peale autosid täis ja liikumiskiirus on umbes 30 km/h ning vahepeal seiskub sootuks. Pirita linnaosavalitsuse foorini jõudes on aega kulunud juba 12 minutit! Pool tundi tagasi oli võimalik selle ajaga juba südalinna jõuda.
    Edasi Pirita teele jõudes liikumiskiirus muutub mõneks viivuks mõistlikuks, milleks on 50-60 km/h. Kuid seda rõõmu jätkub täpselt Näituste paviljonideni. Sealt alates on pikk autode rivi nii kaugele, kui silm seletab. Selleks ajaks oli sõidetud 6,7 kilomeetrit ja 15 minutit aega kulunud. Selleks ajaks, kui Russalka juures olev foor on läbitud, on aega kulunud juba 21 ja pool minutit. Ummik jätkub, sest Lauluväljaku mäest lisandub pidevalt autosid Narva maanteele. Pronksi tänava ristmikuni jõudes näitab ajanäitaja, et on möödunud 27 minutit. Päris kesklinnas ei olegi asi väga hull ja Estonia juurde jõuame täpselt kell 8.01, st ajakulu oli 31 minutit. Ja seda on juba päris palju.
    Autor: Richard Õunap
  • Hetkel kuum
Karl Märka: piirame põhiseadusega riigikapitalismi „Kuidas mitte investeerida: 1001 näidet avalikust sektorist“
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Piirame põhiseadusega ära, kui suure osa SKTst võib avalik sektor moodustada, kirjutab Karl Märka arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
SASi aktsionäride koosolekust sai täielik kaos
Kui enne eilset lennufirma SAS aktsionäride üldkoosolekut Rootsis oli küsimus, kui vihased on ettevõtte aktsionärid, kelle vara hävitatakse täielikult, kui ettevõtte ümberkorraldamine läheb edukalt, siis see mure kadus peagi.
Kui enne eilset lennufirma SAS aktsionäride üldkoosolekut Rootsis oli küsimus, kui vihased on ettevõtte aktsionärid, kelle vara hävitatakse täielikult, kui ettevõtte ümberkorraldamine läheb edukalt, siis see mure kadus peagi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Kogemuslugu: kui minu ettevõtte väärtused enam minuga ei ühti
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Kuidas edasi, kui ettevõtjana avastad, et õhinaga loodud firma sinuga enam samu tõekspidamisi ei jaga?
Sõudmise kaheksapaat kui meeskonnatöö musternäide
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Sõudmise kaheksapaadilt on meeskonnatöö kohta nii mõndagi õppida. Kuidas spordimehe sihikindlus ettevõtlusesse edukalt üle viia?
Uutele sõidukitele hakatakse väljastama keskkonnapasse
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Sel kolmapäeval kiitis Euroopa parlament heaks uued ELi eeskirjad, mille eesmärk on vähendada sõiduautode, kaubikute, busside, veoautode ja haagiste heitkoguseid. Ühe uue meetmena nähakse ette uutele sõidukitele keskkonnapasside väljastamist, kirjutavad Logistikauudised.
Hullumeelne seiklus: autoga läbi Euroopa ja Aafrika
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Ühel päeval tekkis sõpradel hullumeelne idee osaleda rallil, mis viib nad läbi Euroopa ja Aafrika, kirjutavad Lääne-Virumaa Uudised.
Järgmine Soome ehitusfirma andis pankrotiavalduse sisse
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Soome ehitusfirma Puukoti viis reedel kohtusse pankrotiavalduse, ettevõtte käive ulatus alles hiljuti 45 miljoni euroni, kirjutas Kauppalehti.
Raadiohommikus: nädala ettevaade, Eesti juhtide head ja vead ning kutsehaiguste uus hoog
Äripäeva esmaspäevane raadiohommik võtab lähema vaatluse alla Eesti juhid, uurib, miks kutsehaiguste teema uut hoogu on saamas, näitab börsinädala olulisemaid verstaposte ning markeerib ka kohaliku kapitali Lätti liikumise.
Äripäeva esmaspäevane raadiohommik võtab lähema vaatluse alla Eesti juhid, uurib, miks kutsehaiguste teema uut hoogu on saamas, näitab börsinädala olulisemaid verstaposte ning markeerib ka kohaliku kapitali Lätti liikumise.