Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallinna lähiümbrusest hommikuti kesklinna veerand tunniga

    Ümber Tallinna on niinimetatud uuselamurajoone tekkinud nagu seeni pärast vihma ja elanike puuduse üle kurta ei saa.
    Küll aga tekitab nendesse piirkondadesse järjest hoogustuv elamaasumine probleeme nendele samadele inimestele. Nimelt käib enamik neist tööl Tallinnas ja olemasolevate sõiduteede läbilaskevõime ei ole mõeldud selliste suurte automasside jaoks.
    Uusi teid ja olemasolevate laiendusi on aga väga visa tekkima. Seetõttu on muutunud paratamatuks nn pudelikaelad, millest läbipääsemiseks peab varuma palju aega ja kannatust.
    Äripäev otsustas teha väikese mõõtmise, kui palju kulub reaalselt aega mõnest olulisemast punktist linnalähedasest asulast kesklinna südamesse jõudmiseks. Ajendi andsid selleks ka kinnisvaraarendajate hiljutised hoogsad reklaamid mõne uue elamu juures, kus olid kirjas veidi ulmelistena tundunud ajad.
    Arvestama peaks nende aegade puhul ka seda, et need on ainult keskusest keskusesse. Tegelikkuses asuvad ja elamud valitud lähtepunktidest veidi eemal ja veelgi enam, inimeste töökohad ei asu päris täpselt südalinnas ja kui näiteks Viimsist tulles peaks veel edasi Mustamäe poole liikuma, siis võib sinna vabalt 5 kuni 15 minutit juurde liita.
    Sama kehtib Tabasalu poolt tulnule Kadriorgu suundudes. Kindlasti on asi ka selles, et talvel on liikvel mõnevõrra vähem sõidukeid kui näiteks kevadel või sügisel.
    Tabasalu. Esimene lähtepunkt oli Tabasalu. Tabasallu ja ka selle ümbrusesse on tekkinud väga palju uusi elamuid ja linnaühendus Tallinnaga tipptundidel on küllaltki pingeline. Marsruut oli järgmine: Tabasalu - Rannamõisa tee - Paldiski maantee - Endla t - Kaarli pst - Estonia pst. Esimene katse Estonia teatri ees olevale platsile jõudmiseks algas esmaspäeva hommikul kell 7.00. Kokku on selle vahemaa pikkus 13 kilomeetrit. Sel kellaajal on sõit väga sujuv ja peaaegu ilma peatumisteta ning sihtpunkti jõudmiseks kulus aega 13 minutit. Pole paha.
    Järgmine katse algas kell 7.30. Tabasalust sõitu alustades oli näha, et liiklus on juba oluliselt tihedam. Haabersti ringile jõudes pidi pääsu Paldiski maanteele ootama juba kerges ummikus. Kuid see lahenes kiiresti ja Estonia väljakule jõudmiseks kulus sel korral aega 18 minutit.
    Kõige kauem võtab aega sõit kesklinna siis, kui alustada sõitu Tabasalust kella kaheksa ajal. Sel kellaajal ulatus Haabersti ringi läbimist ootav autoderivi juba väljapoole Tallinna linnapiiri, sõidukiiruseks maksimaalselt 10-20 km/h. Paldiski maanteele pääsemiseks kulus nüüd juba 10 ja pool minutit. Sealt edasi tuli hakkama võitlema tiheda liiklusega. Kuigi Paldiski maanteel on lubatud sõidukiirus 70 km/h, ei ületanud spidomeetriosuti kordagi 60 km/h piiri. Loomulikult olid väiksemad ummikud ka Hipodroomi ja Kristiine ristmikutel.
    Vabaduse väljakuni jõudmiseks kulus aega juba 20 ja pool minutit ning Estoniani 22 minutit. See aeg jäi ka selle hommikuseks rekordiks.
    Kell 8.40 Tabasalust sõitu alustades kulus Estonia juurde jõudmiseks aega jällegi 18 minutit.
    Laagri. Kolmas teekond algas Laagrist ja kulges enamjaolt mööda Pärnu maanteed ja Vabaduse puiesteed. Lõpppunkt oli loomulikult sama. Täpsemini algas aja mõõtmine Tallinna linnapiirist kell 8.00. Vabaduse puiestee on üldjuhul väga sujuv ja autosid pole palju. Enne Männiku tee ristmikku liiklus seiskub, sest Männiku teelt lisandub samamoodi kui Vabaduse puiesteelt autosid pideva vooluna. Järvel oleme juba 14 minutiga ja selleks ajaks on kilometraaži kogunenud veidi rohkem kui seitse. Äripäeva maja juures näitab kell ajakuluks 23 ja pool minutit. Estonia juurde jõudes on aega möödunud 27 minutit ja kilomeetreid kogunenud 13.
    Viimsi. Teiseks lähtepunktiks sai Viimsi. Täpsemalt tegime stardi Viimsi Statoili tanklast. Arvasime, et puudub vajadus minna mingi konkreetse elamu juurde, kuna siia jõuab nagunii enamik Viimisi kandist Tallinna suunduvaid sõidukeid ja kuni tanklani ummikud peaaegu puuduvad.
    Valitud marsruut oli järgmine: Viimsi Statoil - Ranna tee - Merivälja tee - Pirita tee - Narva mnt - Pronksi - Raua - Gonsiori - Estonia pst.
    Esimene start jällegi kell 7.00. Viimsi Statoilist on neli kilomeetrit Pirita linnaosavalitsuse hooneni ja see vahemaa möödus nelja ja poole minutiga. Russalka mälestussambani on läbitud 8 kilomeetrit, milleks kulus seitse ja pool minutit. Liiklus on sel kellaajal veel väga hõre. Estonia juurde jõudes on distantsi pikkuseks 11 km ja aega kulus 12 minutit.
    Seejärel alustasime Viimsi tanklast sõitu kell 7.30. Kohe sai selgeks, et eelmise ajaga sihtpunkti kindlasti ei jõua. Ranna tee on algusest peale autosid täis ja liikumiskiirus on umbes 30 km/h ning vahepeal seiskub sootuks. Pirita linnaosavalitsuse foorini jõudes on aega kulunud juba 12 minutit! Pool tundi tagasi oli võimalik selle ajaga juba südalinna jõuda.
    Edasi Pirita teele jõudes liikumiskiirus muutub mõneks viivuks mõistlikuks, milleks on 50-60 km/h. Kuid seda rõõmu jätkub täpselt Näituste paviljonideni. Sealt alates on pikk autode rivi nii kaugele, kui silm seletab. Selleks ajaks oli sõidetud 6,7 kilomeetrit ja 15 minutit aega kulunud. Selleks ajaks, kui Russalka juures olev foor on läbitud, on aega kulunud juba 21 ja pool minutit. Ummik jätkub, sest Lauluväljaku mäest lisandub pidevalt autosid Narva maanteele. Pronksi tänava ristmikuni jõudes näitab ajanäitaja, et on möödunud 27 minutit. Päris kesklinnas ei olegi asi väga hull ja Estonia juurde jõuame täpselt kell 8.01, st ajakulu oli 31 minutit. Ja seda on juba päris palju.
    Autor: Richard Õunap
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA majanduskasvu pidurdumine kukutas aktsiaid
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
USA majanduse kasv esimeses kvartalis jäi märkimisväärselt alla nii eelmistele kvartalitele kui ka majandusanalüütikute prognoosidele, ehmatades langema ka aktsiaturud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.