Reede 2. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Hyndai Santa Fe tõusis uutesse kõrgustesse

Richard Õunap 17. märts 2006, 00:00

Muutused võrreldes eelmise mudeliga on Hyundai uuel Santa Fel põhjalikud. Nagu mudeliuuenduste puhul tavaks, on ka Santa Fe mõõtmed paisunud - uus on 175 mm pikem, 45 mm laiem ja 65 mm kõrgem ning teljevahet on pikendatud 80 mm võrra. Ka salong on ruumikam, näiteks juhile on lisandunud 25 mm jalaruumi.

Tegemist ei ole päris traditsioonilise maasturiga, nimelt puudub Santa Fel aeglusti, kuid sellest hoolimata on see auto kergemates maastikuoludes vägagi võimekas. Uus elektrooniline "jõumoment vastavalt nõudmisele" 4WD-süsteem kasutab sensoreid, et jälgida tee ja sõitmise tingimusi. See lubab tunnetada, millal ja kus on vaja rohkem jõudu, et vajadusel käivitada automaatselt 4WD.

Halva ilma või märkimisväärse libeduse korral saab juht oma äranägemise järgi nupuvajutusega 4WD-luku abil käivitada 4WD. See on eriti kasulik liiva, madala vee või libedate kurvide läbimisel. Santa Fega võib julgelt pöörata mülkalisele metsateele, kaaslasega suvel kõrvalisemale rannaliivale öist tähistaevast nautima ja ka sügavamas lumes sumpamine on sellele autole meelepärane. Vähemalt talvises Tallinnas liigeldes on sõiduautodega võrreldes suur eelis koha leidmine kokkulükatud lumega blokeeritud parkimiskohtadel. Eelis peitub just selles, et Santa Fe ronib sealt hunnikust ka omal jõul välja.

Kõikvõimalikke panipaikasid leiab autost rohkesti. Lisaks on pakiruumis veel piisavalt mahukas põrandaalune panipaik.

Vaielda võib sõitjateruumi rohkete erinevate viimistlusmaterjalide kasutamise üle. Esindatud on hele ja tume plastik, tume puiduimitatsioon, lisaks erinevad metallide imitatsioonid. Üldpilt on kirju. Siia ritta lisandub veel instrumentide sinine taustavalgus. Paljudele see muidugi meeldib ja tegelikult harjub sellega kiiresti.

Santa Fe standardvarustus on rikkalik. Kõigil Eestis müüdavatel autodel on olemas kahetsooniline kliimaseade, stabiilsuskontrollseade ESP, kaheastmeline esiistmesoojendus, vihmasensoriga automaatsed klaasipuhastajad. Tippmudelitel on lisaks veel maitsekates toonides meeldiv nahkpolster, digitaalne kompass sisemises tahavaatepeeglis ja palju muud tänapäeval mõeldavat. Juhiistet on võimalik reguleerida väga laias ulatuses, sobiva asendi leidmine ei tohiks raskusi valmistada. Ka igasugused erinevad nupud on enam-vähem seal, kust käsi neid otsima asub.

Müra summutamisega on Hyundai insenerid palju vaeva näinud. Maanteel ja linnas liigeldes jääb sõitjateruum mootori- ja tuulemürast peaaegu puutumata. Sõltuvalt teekattest võib kosta rehvide vuramist. Veidi häirib vaid veermikust kostvad klobinad, mille võib panna Euroopa turu jaoks kohandatud veidi jäigema vedrustuse arvele.

Kuna tegemist ei ole suure ja kohmaka "pärismaasturiga", on sõiduomadused sõiduautolikumad. Rooliülekanne on kiirem ja pidurid on erksad, võrreldavad sõiduautodega. Üldiselt on sõit uue Santa Fega väga pingevaba ja meeldiv. See kehtib nii üldkasutatavatel teedel sõidul kui ka kergemal maastikul mütates. Igal juhul on turule tulnud tõsine alternatiiv kõigile kergemate maastikusuutlike autode huvilistele.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 15:50
Otsi:

Ava täpsem otsing