Laupäev 3. detsember 2016

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Eesti autosalongid rikuvad oma reklaamides seadust

20. märts 2006, 11:03

Uute autode müügisalongide reklaamtekstid on puudulikud ja rikuvad seadust, selgus tarbijakaitseameti kontrollreidil.
Peamiselt eksiti mulluse keskkonnaministeeriumi määruse vastu, mille kohaselt peab autosalongis olema A4 formaadis paberil kirjas sõiduauto kütusekulu ja süsinikdioksiidi CO2 heitkogus.
Lisaks peab seal olema lause: 'Sõiduauto kütusekulu ja süsinikdioksiidi heitkoguse hulk mõjutavad ka sõidustiil ning muud tegurid, mis ei ole tehnilist laadi. Süsinikdioksiid on põhiline kliima globaalset soojenemist põhjustav kasvuhoonegaas.'
See info peab olema esitatud eraldi lehel, mitte koos hinna ja muu infoga, kinnitas Eda Amur tarbijakaitseametist.
Tarbijakaitseametilt hoiatuse saanud BMW müüja United Motors turundusjuhi Toomas Pärna sõnul pole määruses kirjas, et kütusekulu ja CO2 arvnäitajad ning keskkonnakaitseline lause peaksid olema eraldi paberil. Teistes Euroopa riikides on need andmed Pärna sõnul ühe lehe peal koos auto hinna ja muude oluliste automudeli näitajatega.
Kui BMW autosalong ei pane teksti eraldi lehele, ootab neid tarbijakaitseameti ettekirjutus või alustatakse väärteomenetlust. Selle sanktsioonid varieeruvad suulisest hoiatusest 30 000 krooni suuruse rahatrahvini.
Trahvi saanud Mariine Auto tegevjuht Toomas Saarelaid tunnistas, et nõutava info kirjutamise vastu pole neil midagi, kuid arusaamatuks jääb nõue, et info peab olema eraldi A4 paberil.
Tallinnas on tarbijakaitseamet kontrollinud enamikku uute autode müügisalongidest, samuti on kontrolle teostatud ka Tartus, Narvas ja Jõhvis.
Pikemalt lugege homsest Äripäeva turundusrubriigist.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing