Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tallink ostab 5 miljardi eest kolm laeva avatavale Saksamaa liinile
Tehingu maksumus on 310 miljonit eurot ehk 4,85 miljardit krooni. Võrdlusena võib tuua, et Tallinki viimisest börsile said nii firma varasemad omanikud kui ka ettevõte kokku 2,1 miljardit krooni.
"Nii aprillikuus avatav Riia-Stockholmi laevaliin kui ka tänase tehingu tulemusena avatav uus liin Saksamaale on osa Tallinki jätkuvast agressiivsest strateegiast, millega loome uute sihtkohtade näol uusi reisimise ja kaubaveo võimalusi ja samas kindlustame ettevõttele tugevad arenguväljavaated," ütles Tallinki juhatuse esimees Enn Pant börsiteates.
Tallink teavitas eile Tallinna börsi, et sõlmis oma tütarettevõtete kaudu lepingud, mille kohaselt ostetakse Kreeka firmalt Attica Holdings kolm ro-pax-tüüpi laeva Superfast VII, Superfast VIII ja Superfast IX. Ettevõte Attica Holdings on noteeritud Ateena börsil.
Tehing viiakse lõpule aprillikuu jooksul. Ostetavate laevadega on kavas alustada opereerimist Eesti ja Soome ning Eesti ja Saksamaa vahel. Eesti-Soome liinil avaneb seeläbi võimalus rahuldada kaubavedude mahtude suurenenud nõudlust.
Liin Saksamaale loob aga Tallinkile täiesti uued perspektiivid ettevõtte arengus ning avab võimaluse siseneda ka Kesk-Euroopa turule. Saksamaa-suunaline liiklus pakub ühelt poolt head ühendusvõimalust Eesti reisijatele ning kaubavedudele. Teisalt on Saksamaalt ja ka teistest Kesk-Euroopa riikidest pärit reisijatel võimalik külastada Eestit kui atraktiivset reisisihtkohta.
Tallinki ostetavad aastatel 2001 ja 2002 ehitatud, rohkem kui 200 meetrit pikad jääklassiga laevad võtavad pardale üle 700 reisija, laevade autotekk mahutab sõidukeid ligi 2 kilomeetri jagu ning laevade kiirus on üle 30 sõlme. Tegemist on peaaegu uute laevadega, mis võimaldavad katta vahemaa Eesti ja Saksamaa vahel vähem kui 24 tunniga.
Tallink Grupp asutab Eestis ettevõtte sajaprotsendilise osalusega tütarettevõte AS Tallink Baltic, millest saab Saksamaa liini operaatorfirma.
Loo autor omab Tallinki aktsiaid.
Arvan, et see uudis mõjub aktsia hinnale esialgu positiivselt. Kui täiendavat informatsiooni tuleb ja selgub ka liinide perspektiiv, siis eufooria vaibub.
Tallinkil endal omavahendeid ostu täielikuks rahastamiseks ei ole, aga nende äri ongi seni käinud suure võimenduse peal, mis tähendab suurt laenude võtmist. Selle tehinguga võtavad nad järjekordse suure riski. Mul pole siiski aimu, kui kasumlik või mittekasumlik selle Kreeka laevafirma liinid on. Tallinki poolt on see julge ja agressiivne samm.
Jätkuv osalemine Silja Line'i laevade ostuprotsessis sõltub nagu ikka hinnast. Mingi konkreetse hinnani on mõtet Silja laevu ka osta. Pärast Kreeka laevafirma liinide ostu Tallinki täiendava laenu potentsiaal väheneb. See seab piiranguid ka uutele ostudele.
Ma võtan ülevaatuse alla ka Tallinki aktsia hinnasihi ja soovituse pärast selle tehingu selgumist.