Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Eesti firma hakkab Soomes teid hooldama
"Ohhoo! Võitis või? Palju õnne!" rõõmustas konkureeriva firma ASi Jaakson & KO juhataja Jüri Jaakson teise edu üle. "Nad on aastaid ja aastaid üritanud Soome turule saada," rääkis Jaakson.
Teho ASi (endine Vare) juhatuse liikme Heikki Anipai sõnul on nad täitnud maksimumplaani ning juhul kui peaks veel võitma, siis reaalne töö on mõeldav esialgu ikkagi kahes piirkonnas. Kokku kandideeriti viiel konkursil, millest praeguse seisuga kaks on võidetud. Kahe tulemused ei ole veel selgunud. Maanteede hooldus algab 1. oktoobril ja kestab seitse aastat.
Anipai rääkis, et Soome turule minek eeldab palju investeeringuid, kogu vajaminev tehnika ostetakse Soomest. Juhtivateks töödejuhatajateks palgatakse kohalikud, sest nad tunnevad teid ning teede ajalugu. Osa töötajatest tuleb ka Tallinnast, kus hakatakse plaani järgi pakkuma tugiteenust.
Firma prognoosib vähemalt kahekordset käibe kasvu. Kui sel aastal oli käive ligikaudu 60 miljonit, siis järgmisel aastal oodatakse juba saja miljoni krooni piiri ületamist.
Teine juhatuse liige Enn Proosväli kommenteeris eile, et juba praegu helistatakse Heikki Anipaile Soomest ning pakutakse tehnikat. Proosväli sõnul põhineb firma täielikult Eesti kapitalil.
Tänavapuhastuse ASi juhataja Vello Kink rääkis, et Eesti teedehoolduses käib verine andmine. Ta ütles, et firma ei ole ühelgi välismaisel konkursil veel osalenud. "Luuret oleme teinud," rääkis Kink.
Heikki Anipai sõnul makstakse Soome turul normaalset hinda, Soome usaldab neid ning seal on mõistlikud kvalifitseerimistingimused. Ärimees rääkis, et Eesti maanteeamet korraldab selliseid hankeid, kus konkursitingimuseks on seatud ainult hind või koostatakse kvalifitseerimistingimused mingi ettevõtte järgi.
Soomes arvestatakse konkursil 40 protsendi ulatuses kvalifitseerumistingimusi ning 60 protsendi ulatuses hinda. Kusjuures tingimused on esimene aste, mille mittevastamise puhul hinnapakkumist ei vaadatagi.
Anipai lisas, et Teho AS hõlmab Eestis 40% puhastatavatest pindadest ning 55% rahavoogudest. Haljastuses on need numbrid vastavalt 23 ja 34. Tegutsetakse kaheksas Eesti linnas.
Soome teehooldusturg on jagatud 97 piirkonnaks. Need on kilometraaži poolest üpris võrdsed - ühes piirkonnas on keskmiselt 1000-2000 kilomeetrit teid.
Anipai sõnul on tegemist pikaajalise investeeringuga ning on kavas ka edasi areneda. Vantaa linnas jäi Eesti firma konkursil teiseks. Eelnevalt on Teho kandideerinud ka Suurbritannias ja Rootsis.