Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Jääteed püsivad vähemalt nädala lõpuni
"Hiidlased on sel aastal saanud 2-3 miljonit krooni rahalist võitu tänu jääteedele," ütles OÜ Hiiu Teede teemeister Raivo Kibuspuu eile. Hiiu Teed hooldavad kahte jääteed. Trassid on teemeistri sõnul heas korras ning vähemalt 26. märtsini ei tohiks ilmaprognooside järgi probleeme tekkida.
Saarte teedevalitsuse Orissaare teemeistripiirkonna teemeister Ants Tamberg rääkis, et jäätee mandri ja Muhumaa vahel avati alles naistepäeval, sest takistas rüsijää.
Võrdluseks meenutab teemeister 1996. aastat, mil jäätee oli ligi kolm kuud avatud. Ametlikult on jäätee avatud hommikul kella poole kaheksast kuni poole seitsmeni õhtul. "Kuid öösiti tõstetakse väravad eest ning sõidetakse ikka," rääkis Tamberg.
Tema sõnul tekivad külma tõttu trassile praod ning seepärast tuleb teehooldajatel pragude juures teha pidevalt ümbersõite.
Mandri ja Vormsi vahelist jääteed hooldava OÜ Lääne Teed teemeistri Tarmo Kanderi sõnul tuleb tee sulgeda, kui merevee tase, mis praegu on madal, peaks hakkama tõusma. Argipäeviti sõidab 120-150 ning puhkepäevadel 400-500 autot, rääkis Kander. Jäätee on avatud 7. veebruarist.
Saaremaa Laevakompanii (SLK) nõukogu liikme Aivar Jõgi sõnul ei käsitle SLK ja riigi vaheline leping jääteega seotud küsimusi. Seega ei ole päevakorras ka vähenenud sõidunõudluse tõttu kahaneva piletitulu kompenseerimine. Laevafirma on kulude kokkuhoiuks liinigraafikut kokku tõmmanud.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeerium lisas eile, et kokkuleppe järgi teeb SLK jäätee tõttu ära jäävate reiside arvel suviste tipptundide ajal rohkem reise.
Jõgi sõnul pole jääteid dotatsioonilepingus võimalik määratleda, sest keegi ei tea, kas jääteed avatakse. Seega pole sellega seoses riigilt toetust küsitud ning seda ei tehta ka edaspidi.
SLK liinidirektor Aidar Lees-Leesmaa ütles, et jääteed on reisijate ja üleveetavate sõidukite arvu Kuivastu-Virtsu ja Rohuküla-Heltermaa liinil loomulikult mõjutanud.
Kuivastu-Virtsu liinil on mõjusid vähem, sest seal on suurte veokite ja busside osakaal suurem, ja nii on jääteede ajal tehtud isegi lisareise, rääkis Lees-Leesmaa. Tema sõnul on Rohuküla-Heltermaa liinil erinevus märgatavam ning laevade koormused kohati sõltuvalt kellaajast ning nädalapäevast äärmiselt väiksed.
Hiiu Teede teemeistri Raivo Kibuspuu sõnul on laevadel keelatud jääteid lõhkuda seni, kuni need on ametlikult avatud.
Saarte teedevalitsuse teemeister Ants Tamberg rääkis, et SLK laevad sõidavadki ümber saarte.