Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Saab tegi onu Samile maasturi

    Saab astus tegelikult loogilise sammu konkureerimaks Audi, BMW, Mercedese, Volkswageni ja Volvoga - lisas oma mudelivalikule maasturi. Igati loogiline käik.
    Välimus on uuel maasturil vägagi õnnestunud - ehtsaabilik.
    Massiivne olek ja margile omase kauni joonega esipaneel jätavad kena mulje.
    Suur kliirens võimendab maasturile iseloomulikku ilmet ja autosse astumine on mõnusalt kõrge. Ka sõites tajub auto meeldivalt kõrget olekut.
    Selle auto sõiduomadustest ja mootorist rääkides peab endas vagusi hoidma väikest poissi, kes tahaks lehekülgede kaupa pajatada proovisõidumasinal olnud 5,3-liitrisest V8-mootorist, selle tõmbest ja sõjahüüdest, mille see gaasipedaali põrandasse surumisel vallandab. Need on märkimisväärsed näitajad ehk hea hulk hobujõude ja veoautokoormaga väändemomenti. Kõik see tagab muidu raskele maasturile korraliku kiirenduse ja suhteliselt januse oleku.
    Kurvides käitub Saab üsna sõiduauto moodi ja päris ameerikalikult ennast ühe külje peale maha ei viska. Samuti pole ameerikalikku õõtsumist, mis mingil hetkel merehaigust tekitada võiks.
    Mainimata ei saa küll jätta seda, et Eestile iseloomulikul teel hakkas auto suure kiiruse juures imelikult üles-alla raputama, nii et muutus võimatuks näha, kui palju spidomeeter näitab. Aga et selline kiirus pole meie teedel nii ehk naa lubatud, ei saa seda suureks miinuseks lugeda.
    Natuke häiris automaatkäigukasti uimasus. Gaasipedaali põrandasse surumisel tuli "kerge kohvipaus" ja alles siis edastas V8-mootor oma hobujõud kõrvu paitava lärmi saatel ratastele. Sellega küll harjub ja tegelikult on käigukasti selline käitumine ka mõistetav, sest vaadake, millise hobusetalliga ta toime peab tulema!
    Saab 9-7 X on ehtne linnamaastur, sest sellel puudub näiteks karmima maastikusõidu jaoks vajalik aeglusti. Küll saab temaga vajadusel hea kliirensi ja intelligentse nelikveo tõttu natuke liivas või kergematel mägedel hullata. Ka mootorit on autol piisavalt, et sikutada auto üles igast mäest, mis teel ette juhtub.
    Interjööriga on aga hoopis teine lugu kui välimusega. On selgelt näha, kelle oma on Saab ja millel see maastur põhineb.
    Saabi omanikuks on GM ja 9-7 X põhineb Chevrolet Trailblazeril. Sisu on ehtameerikalik - natuke nahka, natuke puitimitatsiooni ja natuke odavat plastikut. Iseenesest teeb selles koosluses istumine natuke kurvaks, sest see peaks ju Saab olema. Aga kus on Saabile iseloomulikud vidinad, nagu näiteks lennukis kasutatav kohtvalgusti ja topeltaknasirmid? Miski selles autos ei viita Saabi lennukitootja ajaloole. Tõsi, süütelukk on kahe istme vahel, nagu õigele Saabile kohane.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Tugev dollar paneb Eesti firmadele põntsu, mõne taskud täidab aga miljonitega
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.
Euro suhtes üha kallinev USA dollar Eesti majandusele midagi rõõmustavat ei tähenda: inflatsioon saab hoogu juurde, võitjaks käputäis ettevõtteid.