Hansabank Markets: suured boonusmaksed vähendasid Starmani kasumlikkust

24. märts 2006, 13:35

Hansabank Markets kirjutab oma analüüsis, et Starmani neljanda kvartali kasumlikkust langetasid töötajatele makstud suured boonused ja reklaamkulud.

Kaabeltelevisioonifirma personalikulud hüppasid 2005. aasta viimases kvartalis võrreldes aastataguse ajaga 62% ning ulatusid 0,6 miljoni euroni (9,4 miljonit krooni).
Aastaga tõusis firmas aga töötajate arv 27%.
Hansabank Markets tõdeb, et suhteliselt suured boonused näitavad, et firma täitis oma eelarves ette seatud kasumlikkuse eesmärgid.
2,3 kordse hüppe tegid viimases kvartalis ka reklaamkulud.
Arvestades konkurentsi ja Elioni tulekut digi-TV turule peaks Starmani turunduskulud püsima keskpikas perspektiivis kõrged.

Samas on Hansabank Markets Starmani 2005. aasta kasumlikkusega üldjoones rahul.
Võrreldes aasta varasemaga tõusis kaabelsidefirma EBITDA (kulumieelne ärikasum) marginaal 31,7%lt 33%ni. Arvestamata aktsiate esmaemissiooniga seotud kulusid ja töötajate optsioone ulatus kasumlikkus koguni 35,4%ni.

Kokkuvõttes tõstis Hansabank Markets Starmani käibeprognoosi, kuid mõnevõrra alandas kasumlikkuse väljavaateid. Firma sõnul kasvatab käivet peamiselt tavatelefoniklientide väga hea kasv kui ka internetiklientide lisandumine.
2005. aastal tõusis Starmani võrgus telefonikasutajate arv 1,5tuhandelt 17tuhandeni ja internetiklientide arv tõusis 26tuhandelt 31tuhandeni.

2006. aastaks oodatakse firmale 229 miljoni kroonise käibe juures 34,4 miljoni krooni suurust kasumit. See tähendaks 20% käibe- ja 50% kasumikasvu.

Hansabank Markets soovitab investoritel Starmani aktsiat hoida ja peab aktsia õiglaseks hinnaks 4,2 eurot (65,72 krooni).
Kell 13 aktsia maksis Starmani aktsia Tallinna börsil 3,7 eurot (57,89 krooni).

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing