Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nokia vabandas Tele2 reklaami pärast
Tele2 reklaamidest, mis ilmusid kaks nädalat tagasi nii ajalehtedes kui ka välireklaamikandjatel, võis aru saada, et Nokia eelistab nüüd teistele kommunikatsioonifirmadele Tele2. "Nokia on oma partneriks valinud Tele2" - teatas mobiilsidefirma. Reklaamides eksponeeriti uusi Nokia mudeleid.
Reedel olid aga reklaamid muutunud ja paljudes Eesti ajalehtedes ilmus Nokia avaldus, millega maailma juhtiv mobiiltehnoloogia ettevõte parandas sõnumit koostööpartnerite ebavõrdse kohtlemise osas. Nokia oli sunnitud vabandama, sest konkureerivad telekommunikatsioonifirmad avaldasid survet. Näiteks päris reklaami kohta Nokialt aru Elisa tegevjuht Eestis.
Nokia teatas oma reedeses sõnumis, et "kahetseb vääritimõistmist ja arusaamatusi, mida see kampaania võis tekitada. Nokia põhimõtteks on kohelda kõiki koostööpartnereid ja kliente võrdsetel alustel".
Tele2 on reklaami ümber sõnastanud. Uus reklaamlause on "Tele2 esindustes on saadaval väga lai valik Nokia telefone".
Tele2 tegevjuht Toomas Tiivel rääkis, et Nokiaga lepiti reklaamikampaanias eelnevalt kokku. "See on sarnane pesumasinate telereklaamiga, kus juhtivad pesumasinatootjad soovitavad kasutada üht või teist firmat," kommenteeris ta. Aasta tagasi töötas Tiivel Hansapanga turundusjuhina ja oli laineid löönud noortepanga NPNK reklaami turundaja.
Nokia Eesti OÜ tegevjuht Margus Hunt kinnitas, et tema neid reklaame eelnevalt ei näinud. "Nokia tegevusvaldkond jaguneb kaheks: Nokia Mobile Phones ja Nokia Networks ning mina tegelen valdavalt viimase tegevusega," selgitas Hunt.
Hunt viitas reklaamidega seoses Martti Korgile, kes on Nokia Eesti müügijuht.
Ka Tele2 turundusdirektori kohusetäitja Kristjan Seema sõnul peeti reklaami alal läbirääkimisi Martti Korgiga. Seema lisas, et rahalist kahju Tele2 kampaania ümbertegemise pärast ei kannatanud. Ta kinnitas, et Nokia oli eelnevalt kõiki reklaame näinud. "Reklaamid olid juba nädal eetris ja siis alles tekkis probleem," rääkis Seema.
Kork ise ei soovinud reedel midagi seoses Nokiaga kommenteerida - sealhulgas ka seda mitte, kas ta nägi eelnevalt vildakaid reklaame. Kork suunas küsima Nokia Soome kommunikatsiooniosakonnast, kust aga täpsemat ei infot ei saanud.
Nokia Telecommunications oli küll kursis Eestis toimuvaga ning ütles, et vabandus reklaami näol tuli, sest Eesti turul olid teatud arusaamatused ning Nokia jaoks on kõik äripartnerid võrdsed.
Tele2 reklaamide avaldamise Äripäevas tellis Katrin Pärtelpoeg Mediaforsist, kes pidas toimunut Nokia enda probleemiks. Pärtelpoeg rääkis, et reklaamid tegi reklaamifirma Idea.
Elisa Mobiilsideteenused ASi tegevjuht Sami Seppänen kommenteeris, et Tele2 tegevus polnud väike vale, vaid kampaania sõnum oli puhas valetamine.
"Ma ei usu, et Nokia valis teda eraldi partneriks," rääkis Seppänen. Ta kinnitas, et nemad rääkisid Nokiaga selle reklaami pärast. "Nokia ise ka nägi, et see reklaam on vale," rääkis Seppänen.
EMT tegevjuht Valdo Kalm ei olnud asjaga kursis, kuid arvas, et see sõnum polnud niisugune, nagu Nokia ja Tele2 kokku leppisid.
Tele2 pöördus meie poole sooviga töötada välja kampaania Nokia telefonide müügiks. Kampaania sõnumi "Nokia on valinud oma koostööpartneriks Tele2" töötasime välja meie. Tele2-le sõnum meeldis ja nagu selliste partnerkampaaniate puhul ikka tehakse, kooskõlastas Tele2 sõnumid Nokiaga.
Nii et mingit intriigi või mittevastavust siit otsida ei ole mõtet. Nimetatud kampaania on olnud kuuldavasti edukas ning mobiilsideturul valitseva tiheda konkurentsi tõttu on mõistetav, et operaatorid üksteise tegemistel silma peal hoiavad ning vajadusel ka reageerivad.