Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Dividend mõjub investoritele erinevalt
Möödunud reedel pärast turu sulgemist teatas Baltika, et maksab dividendideks 2 krooni aktsia kohta. Ehkki tegemist on ligi kolm korda suurema dividendimaksega kui aasta eest, pole see hetkel aktsiat ostva investori jaoks määrav, kuna dividendimakse moodustab aktsia turuhinnast kõigest 0,9%.
Samas neile investoritele, kes Baltika aktsiat näiteks aastatel 2002-2004 endale soetasid võib praegune dividendimakse tähendada koguni 5,5-11protsendilist tootlust, võrreldes väärtpaberisse investeeritud kapitaliga. Ka need, kes aktsiat täpselt kaksteist kuud tagasi 45 krooniga soetasid, peaks dividendidega rahul olema. Saavad nad ju 4,5% sissepandud rahast tagasi. Aktsiahinna tõusu kõrval on see kõik muidugi köömes.
Samas tuleb lisada, et Baltika möödunudaastane dividendimakse (0,75 krooni aktsia kohta) oli investoritele märksa positiivsema kaaluga, kuna tegemist oli esimese dividendimaksega üle mitme aasta ja raha investoritele jagamine oli toona selge märk, et ettevõttel on hakanud paremini minema.
Baltika aktsia tõusis eile praktiliselt väljahõisatud dividendimakse võrra (1,87 krooni), lõpetades 14,08 eurol (220,30 kroonil). Kui jätta kõrvale väheliikviidse Tallinna Farmaatsiatehase aktsia 9protsendine kukkumine, jäid kõigi Tallinna börsil noteeritud aktsiate liikumised eile protsendi sisse.
Ning ega ka 12 miljoni krooni suurune päeva kogukäivegi hõiskama aja.
Tehinguid tehti eile enim Tallinki aktsiaga, mis sulgus 4,58 eurol (71,66 kroonil). Aktsia on liikunud praktiliselt 4,6 euro (71,97 krooni) ümber juba viimased poolteist kuud.
Möödunud nädalal teatas Tallink, et ostab kolm parvlaeva. Kuna Tallink ihub hammast ka Silja Line'ile, on turul hakatud muret tundma, kas laevanduskontserni laienemine pole liialt agressiivne ning kas üleliigne riskivõtmine on ikka põhjendatud.
Samas ei maksa ajas ette rutata. Silja Line'i müügiprotsess alles käib ning palju Tallink sealt endale saab (kui üldse), ei ole teada.