Esmaspäev 23. jaanuar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

gemiusAudience korraldas Interneti kasutajaskonna uuringu

27. märts 2006, 15:54

gemiusAudience"i korraldatud uuring hindas internetisaitide kasutust ning Interneti kasutajate arvu ja sotsiaaldemograafilisi näitajaid.

Uuringutulemused võimaldavad saite omavahel võrrelda ning täpselt määratletud näitajate abil ka hinnata nende reklaamipotentsiaali. Eesti keskmine Interneti-kasutaja on 15- kuni 24-aastane. Ta veedab Internetis kuus keskmiselt 18 tundi ja 54 minutit ning tema lemmikkoht võrgus on delfi.ee.

Interneti populaarsus on gemiusAudience’i uuringutulemuste põhjal üha ulatuslikumalt levimas üle kogu Eesti, kuna Interneti kasutajate hulk üha suureneb. 2005. aasta novembris kasutas Internetti 613 143 inimest.

gemiusAudience’i uuringu tulemuste kohaselt logis iga teine Interneti kasutaja Eesti sisse ühes kolmest suuremast linnast – Tallinnas, Tartus või Pärnus. 54 protsenti Interneti kasutajaist olid naised. Eesti naised olid ka aktiivsemad kui mehed – nad külastasid erinevaid lehekülgi keskmisest rohkem ning veetsid Internetis rohkem aega. Nii nagu ka teistes riikides, olid Interneti kasutajate seas kõige enam esindatud noored. 15- kuni 24-aastaste noorte osakaal oli 30 protsenti kogu Interneti kasutajaskonnast Eestis, ning 25- kuni 34- aastaste osakaal oli 25 protsenti. Veerand Interneti kasutajatest on kõrgharidusega.

gemiusAudience’i uuringu kohaselt külastasid kümmet Eesti kõige populaarsemat saiti 98,8% Interneti-kasutajaist. Esimesed kolm veebisaiti külastajate hulga alusel olid novembrikuu järjestuses delfi.ee, rate.ee ja pilt.ee. Samas tuleb mainida, et kasutajate arv ei määra kasutamise intensiivsust. Lehekülgede vaatamiste sageduse alusel tõuseb konkurentide delfi.ee ja pilt.ee ees kindlale esikohale rate.ee. Külastajate netikäitumine erineb ka sotsiaaldemograafiliste näitajate lõikes – sugu, vanus ja amet. Näiteks on naiste seas kõige populaarsem sait buduaar.ee. Mehed pöördusid kõige rohkem saiti hinnavaatlus.ee.

gemiusAudience uuring toetub saidikesksele hindamisele, mida Poolas tunnustatakse uurimisstandardina. Veebisaidikeskne hindamine koosneb popup- küsimustikest ja saidikesksetest mõõtmistest, lisaks võrreldakse Interneti-küsimustikest saadud sotsiaaldemograafilisi andmeid TNS-i antud andmetega Eesti Interneti-kasutajaskonna kohta. Tänu selle metodoloogia pööratakse erilist tähelepanu Interneti “liikluse” mõõtmisele ja kasutajaskonna demograafilistele näitajatele.

Uurimistulemused ei hõlma Neti.ee andmeid, sest saidi omanikud otsustasid Eesti Interneti-maastiku mõõtmisel mitte osaleda.

Gemius Baltic moodustab osa suurimast Interneti-uuringute agentuurist, mis pakub oma teenuseid Kesk- ja Ida-Euroopa turgudel – Gemius SA-st. Gemiuse grupp on Interneti-uuringuid korraldanud 1999. aastast.

�rip�ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing