Logistika ümberkorraldamine tõi kulude kokkuhoiu

Kristo Kiviorg 28. märts 2006, 00:00

Põhjused, miks otsustati kuni 2003. aastani toiminud logistikasüsteem kahe aasta jooksul ringi vahetada, võib jagada kolmeks.

Esiteks sooviti saavutada kulude kokkuhoidu, teiseks oluliseks eesmärgiks oli vähendada laovarusid. Kolmas taotlus oli soov kiirendada kauba liikumist kliendini.

Probleemiks oli ka, et Tallinna, Tartu ja Pärnu vahelaod tellisid kaupa sisse prognoosidele tuginedes, mis tingis ebaühtlased laosaldod. Tihti tuli ette olukordi, kus ühes laos oli kaupa üle, samal ajal kui teises oli puudu.

Tooted, mida ei suudetud realiseerimisajal maha müüa, oli vaja alla hinnata või utiliseerida.

Samuti oli probleemiks aeglane infoliikumine peakontori ja vaheladude vahel, nõudes olulist rahalist kaotust "paberimajanduse" näol.

Lisaks olid vajalikud suhteliselt suured investeeringud vaheladude vastavusse viimiseks veterinaarameti nõuetega.

Tehtud ümberkorralduse täpsem kirjeldus ja analüüs selle mõjust ettevõtte väärtusele on välja toodud Äripäeva Logistikakäsiraamatu veebruarikuus ilmunud täienduses.

Arvutuste kohaselt kasvas läbiviidud reformi tulemusena Rakvere lihakombinaadi väärtus kolmeaastase perioodi jooksul ligikaudu 4,8 miljonit krooni. Uurimistöö viis läbi Balti Logistika OÜ arenduskonsultant Magnus Lepasalu. Väidetavalt on tegu ainsa sellisel teemal läbi viidud uurimusega.

Täpsustades võib öelda, et toodud uurimuse mõte ei ole kirjeldada toimunud muudatust, vaid analüüsida selle mõju ettevõtte väärtuse kasvule.

Ettevõtte väärtuse kasv ei tähenda tingimata kasumi suurenemist, kulude vähendamist või tulude suurenemist, vaid näitab, kui palju ettevõtte omanike rikkust kasvatati arvestades maha nende nõutava tulunormi. Uurimus oli katse minna natuke sügavamale, kuigi teema iseenesest on keeruline.

Toodud kalkulatsioonide eripära seisneb selles, et keegi pole varem lähemalt uurinud, kuidas on võimalik logistikaprotseduure ümberkorraldades kasvatada ettevõtte väärtust.

Rakvere Lihakombinaadis tehti enne otsuse langetamist mõned abistavad arvutused, kus ühelt poolt hinnati ladude funktsioneerimise, teiselt poolt täiendava transpordi kulu.

Selle tulemusena leidsime, et ladude kaotamisega on võimalik kulubaasi vähendada. Põhjus eelkõige selles, et Eesti rahvastikutihedus on madal ja vahemaad ei ole väga suured, et teostada kogu logistika Rakverest.

Peale ümberkorraldust vähenes logistikakulu ligikaudu 20%.

Tänasega tulemust võrrelda ei saa, kuna transporditeenus on viimasel ajal pidevalt kallinenud nii tööjõukulude kui ka kütuse hindade tõusu tõttu.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
24. November 2011, 15:52
Otsi:

Ava täpsem otsing