Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Audit selgitab välja kitsaskohad ettevõtte logistikas

    Pea iga logistiline süsteem tundub kõrvalvaataja jaoks üsna kompleksne ning keeruline. Paradoks on selles, et sageli tekib samasugune mulje ka ettevõtte logistikul, kes peaks olema selle süsteemi valitseja. Praktiliselt on aga logistiku ainsaks ülesandeks protsesside koordineerimine olemasoleva struktuuri raames, mis väldib igasugust olulist arendamistegevust.
    Selliste ettevõtetega lähemalt tutvudes võib avastada, et suure hädani pole pikk maa. Lao vahekoridorid on kaubaga ummistunud, iga päev esineb probleeme tarnete ning tellimustega, ostu- ning müügiinimesed riidlevad pidevalt omavahel, töötajad rabelevad, kuid nende pingutused pole kuigi tõhusad. Selliste sümptomite tekkimine viitab selgelt faktile, et osa ettevõte protsessidest on juba ammu ajast ja arust ning need oleks tarvis täielikult efektiivsemate lahenduste nimel ja ajakohaseid praktikaid kasutades ümber ehitada.
    Pole mõtet lihtsalt oodata järgmist majandusaruannet, loodetes, et järsult kukkunud numbrid sunnivad omanikke, juhtkonda või kedagi teist hakkama päästemeetmeid rakendama.
    Kerkib esile küsimus: millest alustada? Loomulikult korralikust analüüsist, et omada ettekujutust sellest, mis tegelikult ettevõttes toimub. Selline analüüs ehk audit pole sugugi lihtne ettevõtmine isegi kogenud logistiku jaoks, kuna see nõuab süsteemset mõtlemist ja lähenemist koos teatud teadmistega, et leida tähtsamad põhjus-tagajärg seoseid ning mitte eksida õigete probleemide määratlemisel.
    Alati pole võimalik selles töös toetuda olemasolevale finantsnäitajate või logistiliste kulude süsteemile. Need võivad olla puudulikud, ühepoolsed või peegeldada vaid minevikku. Lisaks on nende sisu tõlgendamine ja kasutamine sageli raskendatud, ehkki formaalselt võib olukord ettevõttes näida hea.
    Et saada ülevaatlikku pilti sellest, kuidas materjalivoog ettevõte logistilist süsteemi läbib, peab see olema võimalikult täpselt kaardistatud.
    Eksisteerib mitu kaardistamisviisi sõltuvalt sellest, millist aspekti tahetakse kõige enam rõhutada.
    Hangitud teave on äärmiselt oluline, kuna prognoosimine on tarneahela juhtimise ning logistika üks nurgakividest.
    Seetõttu muutub valesti kogutud, puudulik või liigne info tõsiseks takistuseks efektiivselt ning ladusalt toimiva logistika jaoks
    Kujutab endast traditsioonilist võrdlevat analüüsi (benchmarking), millest on juba kirjutatud sadu artikleid ja raamatuid. Loomulikult, kui korralikku logistiliste kulude ning klienditeenindustaseme monitooringut pole tehtud, on äärmiselt keeruline töötada välja kvaliteetsete mõõdikute süsteemi, mis oleks ülevaatlik, usaldusväärne ning lihtne. Mõistlikum oleks rakendada mingit universaalset mudelit, mis annaks võimaluse klassifitseerida ning standardiseerida protsesse ning omistada nendele universaalsed mõõdikud. Selline mudel on juba olemas ning kannab nime Supply Chain Operations Reference (SCOR)
    Logistika on küll võimas ning tulemuslik vahend firma konkurentsieelise saavutamiseks, kuid ladusalt funktsioneeriva juhtimisstruktuurita on praktiliselt võimatu silmapaistvate tulemusteni jõuda.
    Mõju all mõeldakse neid suhteid, mis on ettevõttel oma tarnijate, klientide ja teiste osapooltega. Seda osa kaardistades on võimalik hinnata olemasolevaid suhteid, määratleda ka võimalike koostöövõimalusi, elimineerida liigsed vahendajad, leevendada konkurentsi jne. Kaks viimast nn pehmet tegurit teevad analüüsi palju keerukamaks ning komplekssemaks. Seetõttu on kombeks pidada neid mudeli laiendamiseks.
    Järgmine etapp on põhiliste valupunktide identifitseerimine ning järjestamine olulisuse järgi. See on logistilise auditi kõige raskem osa, kus pole välistatud ka näiteks väliskonsultandi palkamine. Ehkki Eestis pole veel pädevaid asjatundjaid eriti palju, on nende kaasamisest saadav kasu märkimisväärne. Korralik analüütik tutvub eelmisel etapil korjatud andmetega, teeb lisauuringuid ning annab erapooletu hinnangu toimuvale, pakkudes välja ka võimalikke alternatiive.
    Kui on kahtlusi, et valitud alternatiiv ei tasu ennast ära järgmise kolme aasta jooksul, välja arvatud innovatiivsete tehnoloogiate puhul nagu näiteks RFID, tasub kaaluda poolt ja vastu argumente veel kord, sest eksisteerib oht mitte saavutada soovitud tulemust.
    Tasub vältida olukordi, kus on valida ainult kaks alternatiivi. Vaba valik saab eksisteerida ainult vähemalt kolme võimaluse puhul.
    Autor: Sergei Slepuhhov
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.