Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Maailma rikkaimad istuvad keskklassi autode roolis
Ühendriikide mainekas äriajakiri Forbes Autos tundis huvi, milliste autodega sõidavad maailma rikkaimad inimesed. Tulemustega tutvudes pidid aga uurijad isegi üllatuma, kuna oodatud miljoneid väärt luksusautode asemel leiti hoopis, et mõne miljardäri auto on vähem väärt kui keskklassi kuuluva inimese oma. Mõni miljardär eelistab jällegi maasturit, millega oleks mugav suuremaid esemeid transportida.
Rootsi mööbli- ja kodukaupade tootja IKEA asutaja Ingvar Kamprad, kelle varandus ulatub 28 miljardile dollarile ja kes Forbesi rikaste edetabelis on neljandal kohal, omab 13 aastat vana Volvo 240 GLi. Kuigi Kamprad on autoomanik, sõidab ta ikkagi bussiga tööle ning ostab endale iga kord ka pensionäripileti.
Üks tarkvaragigandi Microsoft loojatest Steven Ballmer, kes kasvas üles Motor Citys (Mootorite linnas) ning kellest võiks eeldada, et tal on terve rida Ferrarisid, sõidab 1998. aasta Lincoln Continentaliga. Mehe varandus on samal ajal aga 13,6 miljardi dollari suurune ja ta on maailmas rikkuselt 24. kohal.
15,7 miljardi dollari omanikuna rikaste edetabelis 20. kohta hoidev Texases rantšot pidav Alice Walton, kes ei karda aeg-ajalt käiseid üles keerata ja natuke tööd teha, ostis endale pärast õnnetusi oma Porsche ning Toyotaga hoopis Fordi maasturi - F-150 King Ranchi. Auto on piisavalt mahukas, et sinna suurem koorem kaupa peale laadida.
Teiste rikkurite seast tõuseb aga pisut kallima maitsega välja Saudi kuninga Abdullahi nõbu prints Al-Waleed bin Talal al-Saud, kellel on ajakirja andmetel üldse kokku kümme viit marki autot. Põhjus, miks maailmas rikkuselt kaheksas mees bin Talal al-Saud endale alati kaks ühesugust autot ostab, on lihtne - teine on tema ihukaitsjatele.
Printsi lemmikuteks on aga kaks Rolls-Royce Phantomit, mis seisavad tema garaažis, nii imelik kui see ka ei tundu, kahe Daewoo Matizi kõrval. Miks? Sest printsil on osalus Daewoo autotööstuses.
Autor: Gert D. Hankewitz