Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
IP-kõnesidel on rohkelt lisateenuseid
Vähehaaval välja surev fikstelefon asendub jõudsalt IP-telefoniga, mis on kordades paindlikum.
IP-telefonisüsteemide puhul on tegemist sisuliselt tavatelefoniga, mis kasutab töötamiseks internetti. Suurimateks eelisteks tavatelefoni ees on madalad kõneminutihinnad ja lugematul hulgal lisavõimalusi, mida tarkvara arenemisel üha juurde tekib.
IP-telefoni eelis on ka suur sõltumatus asukohast. Reisile võib kaasa võtta IP-telefoni adapteri, mille abil telefoni internetti ühendades saab helistada nagu kodumaal asudes. Kui laadida pihuarvutisse ka vastav tarkvara, saab sellega WiFi-võrgus helistada täpselt nagu tavatelefoniga.
Üks mugav võimalus on ka lasta enda kõnepost e-mailile saata, mis tähendab, et IP-telefoni jäetud sõnum saadetakse kokkupakitud helifailina telefoniomaniku postkasti. Samuti saab kõnesid salvestada arhiveerimiseks. Näiteks CRMis on iga kliendi juures nimekiri salvestatud kõnedest, mis võimaldab suvalisel ajahetkel talletatud kõnet lihtsalt leida.
Ülimalt praktiline on aga võimalus siduda teenust Microsoft Outlookiga, kus esimese asjana võib märgata kontaktide juurde tekkinud nuppu, millele vajutades saab kontaktile helistada. Sellele lisandub veel võimalus kasutada erinevaid äratus- ja meeldetuletusteenuseid, mille piiriks on üldjuhul inimese fantaasia.
IP-telefoni tõeliseid võimeid demonstreerib aga juba sekretäripaneel, mis on veebipõhine liides, kus on võimalik reaalajas jälgida ükskõik kus paiknevaid ettevõtte numbreid. Liidese abiga näeb, kes helistab, kes mitte ja kuhu helistatakse.
Samuti saab seal lihtsa drag-and-drop-võttega kokku panna konverentskõnesid. Kerge vaevaga saab teha ka automaatseid kõneväljavõtteid, millest saab teada, kes helistas, millal helistas, kui pikalt kõne kestis jne.
Kasutades IP-telefonisüsteemi, võib ettevõte luua ka enda kõnekeskuse, kus on erinevad võimalused enda kõneloogika loomiseks. Näiteks on võimalik teha automaatseid helistamiskampaaniaid, kus kõnekeskus helistab läbi tuhandeid kliente ja jätab neile automaatteateid.
Autor: Lauri Levo