Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taskukohane lõbu - Hiina ATVd

    Visioon palus neljal firmal - Salome Auto, Trendimport, Amax Trading ja Alert Auto - tuua Männikule oma sõiduriistad, mille hind jääks alla 45 000 krooni. Nii me neid masinaid siis vaatasime ja proovisime.
    Et hinnaklass odav, olid kõik masinad tagaveolised. Kuigi ilm oli vägagi päikesepaisteline, ei suutnud päikesesoojus tappa lumevaipa ja mitu maaletoojat kahtles, kas tagaveoliste ATVdega sellisel kattel üldse sõita saab. Õnneks kahtlejad eksisid - õigupoolest olid nad ka vaeva näinud, paljud olid masinatele alla pannud lumerehvid.
    Minule kui totaalsele võhikule anti esialgu proovida ilma käikudeta masin sooja soovitusega lihtsalt tee peal edasi-tagasi uhada. Süües aga kasvab isu ja õige varsti võis mind leida jäärajal tiirlemas. Et jäärada ja maantee pole tagaveolise ATV kodune piirkond, leidsime üle tee ka üsna mõnusa krossiraja - jäärajal kihutamine on sealt tuleva adrenaliinipahvakuga võrreldes lihtsalt nali. Mäest üles-alla, rattad maast lahti, praktiliselt püstloodis kallakust üles ja samasugusest alla, ühesõnaga kaif - naeratus oli näol kogu sõidu.
    Selles hinnaklassis olid masinad aga väga erinevad. Amax Tradingu toodud masin on tegelikult märksa kallim kui 45 000, kuid kampaaniahind oli masinal hetkel selline. ATV ise näeb oma kaitsevärvides vägagi sõjaväelik välja ning turnib tõsiselt hästi.
    Mingi krossimasin ta just pole, kuid nii pole selle loojad arvatavasti ka mõelnud. Pigem on silmas peetud sellist rahulikku maastikul turnimist või mööda põlde kulgemist. Sarnased masinad olid ka Alert Auto ja Trendimpordi omad. Masinad on kõrged ja rahuliku iseloomuga. Vahe oli nüüd küll selles, et need mõlemad mahtusid ka letihinnas alla 45 000 krooni.
    Trendimpordi toodud masin oli variaatorkäigukastiga ehk oli ainult edaspidi ja tagurpidi käik ning ise pedaali sõtkuma ei pidanud. Masin oli oma iseloomult rahulik, kuid suutis ka krossirajal närvikõdi pakkuda. Kui krossirajal paljud peamiselt kehvade rehvide tõttu mägedest üles ei saanud, siis see masin sai oma tööga ideaalselt hakkama ja võttis kõik tõusud lausa mängeldes.
    Alert Auto 250 cm3 masin oli juba viiekäiguline jalaga lülitatavate käikudega. Protseduur tundub küll keerulisemana, kuid töötab tsikli põhimõttel ja tahab lihtsalt natuke harjumist. Masin saab hakkama ka krossirajal, kuid on oma kõrge olemusega mõeldud enamjaolt vaiksemaks küngastel turnimiseks.
    Ülejäänud masinad olid oma olemuselt rohkem adrenaliini pakkumiseks kui rahulikuks kulgemiseks. Küll olid paljudel probleemiks kehvad rehvid, mis lumes hakkama ei saanud, ja ka see, et masina põhi seisis üsna madalal ja rööbastes kippusid mitmed kõhu peale kinni jääma.
    Parima mulje suutis selles klassis jätta Automaailma (Salome Auto AS) toodud ATV. Tõsi on küll see, et masin maksab tegelikult 49 900 krooni, kuid selle Männikule vedanud mehed lubasid allahindlust teha, kui keegi ütleb, et masinad pidid olema kuni 45 000.
    ATV oli viiekäigulise jalaga lülitatava käigukastiga ja kindlasti kõike parema kiirendusega. Oma välimuselt meenutab see masin juba tõsist krossilõvi. Krossirajal pakkus ta ka kõige rohkem elevaid hetki, tõmmates nii mõnedki korrad rattad maast lahti ja võttes ka kõige järsemaid tõuse mängleva kergusega pidevalt "saba liputades".
    Tuleb välja jah, et tõepoolest ei pea kuuekohaline summa taskus olema, et ATVd soetada. Loomulikult muutub inimene mingil hetkel nõudlikumaks, tahtes, et mootor oleks põrgulikult suure kubatuuriga ja masin suudaks vähemalt tapja nõudmised täita, kuid alustuseks piisavad ka märksa odavamad ja rahulikumad Hiina masinad.
    Fotod: Meeli Küttim
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.