Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lätis Balti riikidest kõige kõvem reklaamituru kasv

    Ajal kui Läti reklaamiturg kasvas möödunud aastal rekordiliselt 22% ja Eestis 15%, aeglustus Leedus vastupidiselt võimas turukasv, olles aasta lõpuks 9%.
    TNS Emori reklaamikulutuste uuringu andmetel oli Balti regiooni aastane meediareklaamituru kogukasv 13%. Suurematest turgudest mõõdeti USA kasvuks eelmisel aastal 3% (TNS Media Intelligence), Suurbritannias 2,1% (WARC) ja Saksamaal 5,3% (Nielsen Media Research).
    Meediakanalitest sai lõpuks kasvumootori käima internet, mille kasvuks mõõdeti Eestis eelmisel aastal 35%. Samas 35% kasv on võrreldes Leedu ja Läti 74% kasvunumbriga veel päris väike.
    Teine oluline tõusja oli reklaamikuningas televisioon, mis on turundajatele selgelt kõige täpsemalt mõõdetav meediakanal. Eesti teleturg kasvas TNS Emori reklaamkulutuste uuringu kohaselt 22%, Lätis lausa 25%. Leedu teleturu eelnevate aastate marulised kasvutempod raugesid eelmisel aastal 6% tasemel.
    Trükireklaam on erinevalt Lätist ja Leedust suutnud Eestis oma positsioone hoida. Nii tähistab Eesti ajakirjareklaami 16%-ne kasv isegi turu keskmisest kiiremaid arenguid, ajalehtede 14%-ne kasv on samuti eeskujulik. Ajakirjadel oli Baltimaades hea aasta, tõestuseks Leedu 16 ja Läti 17%-sed kasvumahud. Ajalehe turg suurenes Leedus vaid 6% ja Lätis aga lausa 19%.
    Eesti ja Leedu raadioturg koges üldise taustal isegi mõõdukalt tagasihoidlikku 2-4protsendist kasvu. Läti raadioturu osakaal üldisest reklaamiturust oli 6-7 aastat tagasi maailmarekordiliselt kõrgel 16% tasemel. Raadioreklaamituru tugevust Lätis näitab ka eelmise aasta 19%-ne kasv.
    Ebatraditsionaalsed ambient-meedia lahendid seostuvad enamasti välimeediaga. Võimalusi on palju, kuid vähemalt Eestis seostatakse välimeediat pigem võimalusena valimisreklaamiks. Nii tõi välimeediareklaami keeld valimistel kõigest kaheprotsendise kasvu Eestis. Ma arvan, et sellisele heale sihitud meediakanalile kui välimeedia tuleks meie turundajatel pisut teisiti läheneda. Leedu 19% ja Läti 16% kasvumahud räägivad sealsete turundajate teistest prioriteetidest.
    Reklaamituru kasvumahtude üks põhjusi on ka hinnatõusud. Hinnakirjahinnad tervikuna tõusid Media House'i hinnangul sel aastal väga üldistatud mahus Eestis ligi 11%, Lätis 12%. Leedu meediareklaami hinnad on vast enim paika loksunud, 2006. aasta inflatsiooniks oli kõigest 6,5%. Eks see annab enim tunda Pan-Balti klientide aasta eelarvete koostamisel, kus Leedu endale sõltuvalt segmendist poole eelarvest ikka saab. Kokkuvõtvalt - Baltimaade suurim turg on ärganud ning eelmise kolme aastaga paika loksunud meediareklaami hind annab inflatsiooniks kõige vähem põhjust.
    Telereklaami hinnakirjad omavad endiselt enim kasvuruumi, Eestis oli inflatsioon ligi 20% ja Lätis 17,5%. Leedu puhul on televisioon ainsaks meediakanaliks, kus käesolev aasta tõi hinnakirjades kaasa märkimisväärse inflatsiooni - 11%. Suuremate tõusjate seas on ka välimeedia hinnakirjahind - Lätis ligi 20% ning Eestis 15%. Vähemalt Eesti puhul oli põhjuseks ligi 4-5 aastat muutumatuna püsinud hinnakirjad.
    Autor on kasutanud TNS Emori, TNS Latvia ja TNS Gallupi reklaamikulutuste uuringu andmeid.
    Autor: Hanno Kindel
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Balti aktsiad jätkasid tõusulainel
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Neljapäeval sai sel nädalal alanud Balti aktsiate tõus jätku, kui Balti koondindeks Baltic Benchmark kerkis 0,36%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.