Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Nordea tegi koodikaardi rahakoti jaoks sobivamaks
Avad rahakoti, haarad sealt kokkuvolditud A4-paberilehe, lappad lahti, ajad näpuga järje õigesse kohta, kontrollid, kas on tegemist järjekorras õige reaga ning sisestad neljanumbrilise kominatsiooni. Tegemist ei ole uue sudoku-tüüpi mõistatusmänguga, vaid Nordea Panga internetipanka sisselogimisega.
Võrreldes Hansapanga, SEB ja Sampo korduvkasutatavate koodikaartidega, saadab Nordea ajalimiidiga paberilehe, millel on 60 numbrikombinatsiooni. Koode tuleb kasutada järjekorras, pärast kasutamist siis number maha tõmmata. Kui see tegevus ununeb ja järjekord päris sassi läheb, tuleb tellida uus koodikaart ning alustada algusest.
Mõned Nordea kliendid hakkasid naeruväärse suurusega koodikaarti hellitavalt ajaleheks kutsuma.
Kuid ka Nordeas on puhumas uued tuuled. "Nende paberilehel olevate koodikaartide puhul on juba tegemist ajalooga, sest alates veebruarist me enam A4-formaadis internetipanga koodilehti ei väljasta. Vana koodileht oli oma aja juba tõesti ära elanud," ütles Nordea Panga turundusspetsialist Tauno Tõhk.
Praegu väljastab Nordea klientidele uusi koodikaarte, mille saavad posti teel kõik Solo Interneti kasutajad, kes on oma vanal koodilehel 60 koodi ära kasutanud. Tõhu sõnul on nende kaartide kasutusmugavus oluliselt parem, uued kaardid on väiksemad ja vastupidavamad.
Nordeal on teiste Eesti pankadega võrreldes erinev süsteem internetipanka sisenemisel seetõttu, et samasugune süsteem on kasutusel Nordea Eesti emapangas.
"Praegune identifitseerimissüsteem ongi pärit Soomest ning kasutuses samuti Nordea sealsete internetipanga klientide jaoks. Seal on üle 1,3 miljoni kliendi," rääkis Tõhk. Tema sõnul töötab Nordea uue internetipanga kallal, mille kasutusele tulekul muutub ka identifitseerimissüsteem, kuid milliseks täpselt, on veel vara öelda.
Nordea Panga kliendi Tarmo Liivamägi sõnul on vähene kasutajasõbralikus Nordea internetipanga põhiline viga.
"Näiteks kui oled makse sooritanud, pead minema netipanga avalehele ning vajutama väikest punast kolmnurka, et kinnitada makse lõplikult. See on üpris ebamugav ning kipub ununema. Sama lugu on määratud maksetega. Kui sa kohe makse sooritamise alguses linnukest ei pane, et soovid makset registris säilitada, siis hiljem sul seda teha enam ei õnnestu," kirjeldas Liivamägi.
"Kui koodikaart aegub, siis saadetakse sulle uus koju postkasti. Aegumise kohta on märge koodilehel olemas, kuid pangasüsteem ei anna selle kohta mingisugust teadet. Ning kui uus koodikaart on kaduma läinud, siis asenduslehe saamine võtab päris mitu päeva, kuna seda pole võimalik kontorist väljastada," ütles Liivamägi.
"Uue koodikaardi puhul ei ole probleeme olnud. Eelmise koodilehe puhul oli mõningast rahulolematust küll," lisas Tõhk.
Seda, kui palju uue koodikaardi kasutusele võtmine maksma läheb, Nordea Pank ei avalikusta.