Firmasisesed üritused aitavad meeskonnatunnet tugevdada

Kerje Võsu 05. aprill 2006, 00:00

Firmasiseste ürituste korraldamisele on mind innustanud Walt Disney lause: "Sul ei saa kunagi olema häid kliendisuhteid, kui sul pole töötajatega suhted korras." Nii just ongi, sest töötajad on ettevõtte nägu ning ettevõtte maine kujundajad.

Logistikaettevõttes Bizpak/DPD on lisaks erinevatele motivatsioonisüsteemidele ning siseajalehele oluline koht firmasisestel üritustel. Töötajate aktiivne osavõtt nendest on positiivne märk, et töötajad tahavad ka pärast tööaega midagi koos kolleegide ja juhtkonnaga ette võtta.

Üheks siseürituste eesmärgiks on tihendada suhtlust erinevate osakondade vahel. Ühised väljasõidud ja vabam õhkkond lähendavad inimesi ning nad muutuvad avatumaks. See aitab kaasa ürituste peamise sihi saavutamisele -

kogeda koos kolleegidega midagi toredat ja seeläbi tugevdada meeskonnatunnet. Nii firmasiseste kui kliendiürituste korraldamisel on Bizpak/DPDs lähtutud eelkõige printsiibist, et üritust pole mõtet teha pelgalt sellepärast, et "on vaja" või eelarves on "firmaüritusteks" ettenähtud raha ja see tuleb kuidagi kulutada.

Koosviibimiste eesmärgiks on pakkuda emotsioone ja uudsust. Alustuseks on hea püstitada küsimus - millist lisaväärtust korraldatav üritus tulijale annab või miks peaks klient üritusele tulema. Kui vastused on olemas, tasub idee teoks teha.

Traditsioonilisemad firmasisesed üritused on suvepäevad ja jõulupidu. Bizpak/DPDs on suvepäevadest saanud tore tava, kus ettevõtte Eesti, Läti ja Leedu esinduste töötajad kogunevad iga-aastasele koosviibimisele. Üritus pakub lisaks sportimisvõimalustele ka teisi meeskonnategevusi. Kuna võõrustajateks on üks kolmest Balti riigist, siis on põnev teistele välisriiki külla sõita.

Ka jõulupidu on kujunenud igal aastal oodatud sündmuseks. Jõuludele eelneval viimasel tööpäeval kaetakse kontoris laud isetehtud jõulusöögiga ja vaadatakse tagasi lõppevale aastale ning kordaminekutele.

Firmasisesed üritused ei tohiks siiski piirduda vaid suvepäevade ja jõulupeoga. Iga ettevõte, olenemata suurusest, peaks leidma veel mooduseid, kuidas aidata oma töötajatel tööpingeid maandada.

Alates sellest aastast on Bizpak/DPDs olulise koha leidnud "Bizpak/DPD majapidude seeria", mille raames oleme korraldanud mitmesuguseid huvitavaid, lõbusaid ja ka harivaid üritusi.

Näiteks toimus jaanuaris stiilipidu "Imedemaa vaimsed allikad - India", kus sai kuulata india muusikat India meistrite esituses ja maitsta eksootilisi india roogasid - omavalmistatud toitude menüüsse, mahtusid nii vürtsikas kana riisiga kui ka kohaliku retsepti järgi valmistatud magustoit lassi. Loomulikult ei puudunud kavast ka traditsiooniline india film, vesipiip ja viirukid.

Teiseks ürituse näiteks on märtsi viimasel tööpäeval toimunud stiilipidu. Päeval, mis ei olnud valitud juhuslikult - see oli viimane päev vanas kontoris -, keerasime kellad ja aja tagasi 80ndatesse, mil Eesti popmuusika maastikku kujundasid sellised suurkujud nagu Tõnis Mägi, Marju Länik, Anne Veski, Kare Kauks jpt. Üritus "Ajatu EESTI POP disco" andis võimaluse teada saada, mis tunne on olla staar.

Toredateks näideteks on veel mateteetseremoonia, regulaarsed bowling'umängud, iga-aastased vastlapäevad Vanaka mäel Nõmmel, kevadised grillipeod.

Kuid lisaks juba mainitud üritustele oleme proovinud ka kardinaalselt teistsuguseid ideid. Aasta esimesel töönädalal toimus kontoris pidžaamapäev. Kuna hommikuti on paljudel teinekord raske ärgata ja soojast voodist välja pugeda, kui tahaks veel mõned tunnid mõnusalt põõnata, siis oli Bizpak/DPD töötajatel võimalus tööle kaasa võtta padi, riietada ennast pidžaamasse ja panna jalga toatuhvlid. Päeva algusest ei puudunud ka üks korralikult virgutav hommikuvõimlemine.

Kindlasti ei tasu firmasiseseid üritusi korraldamata jätta kartuses, et idee ei pruugi töötajatele meeldida ja osavõtt võib väikeseks jääda. Bizpak/DPD siseürituste ideed on alati tulnud töötajatelt, kes soovivad kolleegidega jagada positiivseid emotsioone ja kogemusi, millega on ise tööst vabal ajal kokku puutunud.

Näiteks sai hiljuti korraldatud Idamaa stiilis peo idee alguse eelmise aasta lõpus Tallinna Kinomajas toimunud Idamaade filminädalat külastades. Teetseremoonia korraldamise mõte tuli ühelt sünnipäevalt. Kogemus on näidanud, et spontaansetest ideedest sündinud peod, kus inimesed saavad midagi uut kogeda ja ise aktiivselt kaasa lüüa, kujunevad piduliste seas tavaliselt väga populaarseteks.

Samuti ei peaks eelarve saama takistuseks põneva ürituse korraldamisel - alati on võimalik korraldada midagi huvitavat ka väiksemate vahenditega.

Asjaolu, et töötajad firmaüritustest meeleldi osa võtavad, on rõõmsameelsed ja mäletavad neid ka aasta möödudes, õigustab piisavalt selliste meeleolukate koosviibimiste vajalikkust.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:13
Otsi:

Ava täpsem otsing