Staar tähendab suurele peole kindlat valikut

Maria Rähn 05. aprill 2006, 00:00

Eesti firmapidudel enimnõutud ansamblite TOPis on üritusturundusfirma WOW Events OÜ juhataja Olavi Ruhno sõnul umbes kümme ansamblit. Populaarsemad neist Smilers, Kala, Apelsin, Lehmakommionud ja Lament.

"Firmad valivad tuntud ansamblid sellisel juhul, kui sündmusel osaleb palju rahvast, kelle muusikalisi eelistusi on raske määratleda," selgitas Ruhno.

Väiksematele sündmustele soovitakse tihti vähemtuntuid, kuid publikule meelepäraseid ansambleid.

PNG OÜ meeskonda kuuluva Jüri Peetsoni sõnade kohasel on firmapeod juba oma loomult väga erinevad ja erisuguste eesmärkidega.

"Mõnikord piisab Lõõtsamees Jussist, teinekord ravib Valeri Leontjev koos ansambli, tsirkuse ja ülelendava lennukiga," ütles Peetson. Seetõttu ei saagi tema arvates tegelikult populaarsemate firmapidude esinejate nimekirja koostada.

"Maitsed, soovid ja võimalused on meie väikesel kodumaal sedavõrd erinevad, et esikoha võib hõivata kaheliikmeline laiemale üldsusele tundmatu ansambel Jõhvist," jutustas Peetson, kelle väitel platseerub ihaldatud firmapeo moosekandiks kõrgelt pärjatud popmuusik.

Loomulikult tuleb populaarsemat artisti esinema soovides arvestada enamasti ka suuremate väljaminekutega.

Olavi Ruhno hinnangul võivad populaarsemate esinejate honorarid jääda 15 000 ja 40 000 krooni vahele ning jõulupidudel lisandub hinnale veel umbes 3000 kuni 10 000 krooni.

"Selle raha eest toimub esinemine tavaliselt neli korda 45 minutit," selgitas Ruhno.

Eraldi tasub alati täpsustada, kas helitehnika sisaldub hinnas. Tihedamal ajal, nagu näiteks jõulupidude ajal, on raske saada ansamblit mängima pikemalt, sest kõik tahavad ennast vormis hoida, et ka järgmistel sündmustel kvaliteetselt esineda.

Jüri Peetsoni sõnul on aga honorarid puhtalt kokkuleppe küsimus. "Olen kindel, et sõltuvalt ürituse eesmärgist algavad ka meedias väljaöeldud kõrgeimate esinemishindadega artistide-ansamblite honorarid nullist," seletas Peetson.

Suur koosseis, tehnilised vajadused, esinemise aeg ja koht kujundavad esineja hinna. Peetsoni sõnul on õnneks lõppenud aeg, mil artistid, kuuldes telliva ettevõtte nime, lappasid materjali - kasumiaruanne, omanikering, autoregistrikeskus - ning teatasid vastavalt hangitud informatsioonile koostöötamise hinna.

Nagu ka muudel aladel, on siingi välja kujunenud hooajad, mil kliente rohkem, seda tuleks silmas pidada ka ettevõtte ürituse korraldamisel. Suvepäevade hooaeg on juunist septembrini, jõulupidude ja aasta käivitamispidude hooaeg detsembrist jaanuarini.

"Vahepeal on talvepäevade korraldamise aktiivsem periood jaanuari lõpust märtsini. Ligi 70% sündmustest langeb mainitud hooaegadesse," selgitas Olavi Ruhno.

Jüri Peetson toob näite, kuidas ansambli hind võib tõusta ka väljaspool hooaega. Kui on korraldatud konkurss mõnele üritusele esineja leidmiseks, siis hiljem hakkavad kõik agentuurid just seda võiduansamblit tellima. Seega ka hind kohe tõuseb, sest esineja tundub olevat populaarne.

Esinejaid tuleb alati vaadata ürituse spetsiifikast lähtuvalt, kuid hooaja eelistustest kõneldes märgiks kindlasti ära Tanel Padari, kes on üks nõutumaid esinejaid.

Kiire ja tormilise tähelennu on teinud Chalice, kelle kava koos Tõnis Mäega on üks kevade hitte. Mis ei tähenda aga tuntud ja teatud tegijate kadumist - Smilersi, Inese, Lamendi, Noorkuu jt kaasamine on endiselt kindla peale minek.

Sõnalise osa meistritest on jõuliselt tagasi Hendrik Normann, keda samuti viimastel aastatel palju firmaüritustele soovitakse.

Viimane trend on, et pidu ehitatakse üles mingile teemale. Bändide koha pealt saab öelda, et TOP-kümnesse kuuluvad Ines, Kala, Lament, Rock Hotel, Apelsin, Tanel Padar ja The Sun, Henrik Sal-Saller. Viimasel ajal küsitakse ka Blindi.

Viimase aja trend on liikumas sinnapoole, et otsitakse midagi erilist nagu näiteks hevibände vms (sest teised on juba äraleierdatud ja liialt tuntud). Oleneb ka firma eelarvest: kas soovitakse kutsuda mingi tuntud/kallis bänd või soovitakse teha selle asemel mitmekülgne programm.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
25. November 2011, 10:13
Otsi:

Ava täpsem otsing