Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Töötajad ja kliendid koos pidutsema
Pole vast liialdus väita, et iga vähegi endast lugupidav firma vajab lisaks nii-öelda tavareklaamile tähelepanu võitmiseks kliendiüritusi, millel osalevad ka kõik nende töötajad. See aitab klientidel paremini tundma õppida ettevõtet ja selle "hingeelu".
Äripäev leiab, et Eesti firmad ja organisatsioonid saaksid või isegi peaksid julgema korraldada oma kliendiüritusi nii, et neist saaksid lisaks koostööpartneritele või klientidele osa ka oma firma töötajad.
See annab muuhulgas töötajatele tunde, et nad on üks meeskond ning liiguvad ühes suunas ja hingavad ühes rütmis. Vabas vormis lõõgastumine ühendab töötajaid enam kui ametlik auditooriumis peetud ja paatosest tilkuv firmajuhi kõne.
Samuti lähendab see töötajaid ja kliente. Teoreetiliselt peaks suhtlus kahe ettevõtte vahel tähendama midagi ratsionaalset ning vankumatut, tegelikkuses on aga suhtlejad kaks inimest.
Ühine kogemus ühendab kolleege või kliente rohkem kui telefonikõne või anonüümne e-mail.
Toome näitena heaks eeskujuks firma IBM Eesti, kes on igal aastal suve hakul oma kontorihoone parklas korraldanud kliendiüritusena grillipeo. See vältab tavaliselt pool päeva ning kokku on sellel grillimisel osalenud 500 inimest.
IBM Eesti ootab külalisi erinevatel aegadel ning nii nad "ei ummista" üritust ära. Hea mõte ja variant on IBM Eesti puhul ka see, et firma töötajad saavad sellise ürituse jooksul oma klientidega parema kontakti kui igapäevase ärirutiini käigus, ja sama kehtib ka vastupidi. Samuti suurendab see usaldust firma vastu, kui päeva jooksul saavad kliendid käia ka firma ruumides ning vahetult uurida firma tegevust. See jätab firmast avatud ja lähedase mulje. Avatus aga tähendab, et ettevõtet ja selle töötajaid võib ja saab usaldada, sest ei püüta midagi kiivalt varjata.
Samuti aitab avatus ühiskonnas n-ö pildile pääseda. IBM Eesti grilliüritused ei ole tuntud vaid firma personali ja nende klientide vahel, vaid need leiavad tavaliselt kajastust ka meedias.
Äripäev ühineb IBM Eesti põhimõttega, et firmast saab hea kuvandi ka väga lihtsalt ja südamlikult ning selleks ei pruugi kuluda meeletult palju raha ja energiat, vaja on vaid häid ideid. Tähtis on tahta ning oskus tahtmist esitleda.
Autor: ÄP