Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Söeterminal esitles Potjomkini küla

    Eilne niiske ja tuulevaikne päev oli söeterminali omanike poolt vaadates kontrollreidi vastuvõtmiseks ideaalne - peen söetolm püsis ilusasti vaaludes ega kippunud õhku.
    Värskelt ehitatud tööstushoonete ja söekonveierite vahel ringi patseerivaid vallaametnikke hämmastas vaikus, mida justkui töötavast terminalist vastu õhkas. Sadu meetreid konveierilinte liikus seadmete vahel... ainult neil polnud sütt.
    Söeterminali keskkonnajuhi Peep Pobbuli sõnul lõpetati veidi enne komisjoni saabumist söelaeva lastimine ja seetõttu pole töötavat terminali võimalik näidata. Komisjoni liikmetel jäi üle vaid kätega vehkivatele meremeestele järele lehvitada, kui prahialus otsad lahti andis ja avamerele suundus.
    Samuti olid terminali territooriumilt kadunud söetolmuga kaetud raudteevagunid ja vedurid, mis tavalistel päevadel haruteedel seisavad ja mida kohalike elanike sõnul töölised sealsamas puhastavad.
    Pobbul arvas, et vallaametnikud võiksid leppida mõnenäitliku esitlusega, mille terminal oli neile ette valmistanud. Kivisöe mahalaadimise hoonesse oli jäetud üks vagun, mida hakati ümber kallama. Ja kuigi komisjon oli valmis tolmupilvedeks, mis peene söetolmu väljakallamisega paratamatult peaks kaasnema, lenduvat söetolmu praktiliselt ei tekkinudki.
    Peagi selgus ka põhjus. Söetolm oli veest nii läbi imbunud, et see lausa voolas vagunist välja.
    Pobbuli sõnul tuleb niiskus meritsi transpordist ja spetsiaalselt pole sütt keegi kastnud.
    Ringkäigul jõudis komisjon laadimist ootavate mitmesajameetriste söevaalude juurde. Kuigi omanikud reklaamivad söeterminali kui ühte Euroopa moodsamat, seisid söevaalude ääres ja kümmekonna meetri kõrgusel laadimisseadme noolel töölised, kes tuletõrjevoolikutest vaalusid kastsid, et söetolm ei lenduks.
    Keskkonnajuhi sõnul tekib probleem siis, kui puhub kõva tuul, mis lõhub veejoa, nii et see ei ulatu vaalu teist külge niisutama. Vaalust üle või ringi voolikud ei ulatu.
    Mujal maailmas on söevaalud uutes terminalides mahutatud spetsiaalsete müüride vahele ja kasutatakse automaatset eriliste pihustitega niisutussüsteemi.
    Et seesugune kastmine aitab ainult tuulevaikuses, võisime veenduda, kui olime jõudnud terminali merepoolsesse ossa. Nii kaugele põhja poole, kui silm ulatus nägema, oli jää söetolmust must.
    Jõelähtme vallavolikogu keskkonnakomisjoni esimees Tiia Välk ütles, et nähtu ainult süvendas arusaama, et loata tegutsev terminal tuleb sulgeda nii kauaks, kuni keskkonnakaitserajatised ja tehnoloogilised süsteemid on valmis. "Nad võisid meile siia luua Potjomkini küla, aga meri ei valeta. Ma loodan, et keskkonnakomisjon annab ühehäälselt vallavalitsusele soovituse mitte anda praegu söeterminalile kasutusluba," lausus ta.
    Muuga söeterminali omanikfirma Worldwide Invest ASi nõukogu esimees Jaan Toots keeldus söeterminaliga seonduvat kommenteerimast. Samuti ei edastanud eilse tööpäeva jooksul kommentaari keskkonnaminister Villu Reiljan.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Järjekordne Telia MeetUp toimub juba 30. mail
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.
30. mail avab Telia taas oma uksed Eesti ettevõtete esindajatele, et koos tehnoloogia-, IT- ja küberturvalisuse ekspertidega arutada päevakajalisi teemasid ning tehnoloogiaajastuga seotud väljakutseid. Sel aastal on fookusteemadeks küberturvalisus, IT-efektiivistamine ning kestlikkuse uued normid ja väljakutsed ettevõtetele.