Esmaspäev 27. veebruar 2017

AS ÄRIPÄEV
Pärnu mnt 105, 19094 Tallinn
Telefon: (372) 667 0111
E-post: online@aripaev.ee

Börsikommentaar: Miks ei võiks Tallinna Kaubamaja Wal-Marti jälgedes käia?

11. aprill 2006, 09:37

Wal-Mart tahab luua panga ja hakata oma poodidega sama katuse all osutama finantsteenuseid. Miks ei võiks Tallinna Kaubamaja teha sama?

Tallinna Kaubamajal (ja tema alla kuuluval Selveril) on korralik kliendibaas. Praegu vahendab Selver Hansapanga teenust. Nii saab Selveri partnerkaardi siduda Hansapanga maksefunktsiooniga. Kui Tallinna kaubamaja oleks pank, saaks ta ise pidada arvelduskontosid ja tema pangakaardid oleksid ühtlasi partnerkaardid. Tallinna Kaubamaja saaks sarnaselt Stockmannile pakkuda ka järelmaksu või krediitkaarti. Hoiuste näol kaasatud rahast osaga saaks laiendada Selverite ketti. Sarnaselt koguneva raha arvel tekiks ka järelmaksudeks ja krediidi andmiseks ressurss. Kui lisada juurde internetipank, olekski kliendi poolt vaadatuna üks korralik tarbijapank valmis. Kõik pangad ei pea eluasemelaene ja väärtpaberiteenuseid osutama.

Muidugi, ega jaepangandusturule sisenemine pole odav. Pangatehnoloogia maksab palju. Samuti peaks ilmselt Selverid ümber planeerima. Suureks probleemiks võiks kujuneda kõrge omakapitali nõue. Aga näib, et Selver ei pea selliseid plaane – kogu aur läheb kauplusteketi laienemise peale.

Probleemid võiksid tekkida siis, kui Tallinna Kaubamaja otsustaks mingil põhjusel müüa ära Selveri-keti. Sellisel juhul tekiks küsimus - mis staatuses jätkaks pank.

ļæ½ripļæ½ev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
10. November 2009, 00:00
Otsi:

Ava täpsem otsing