Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kaubamajast võiks saada pank
Wal-Mart tahab luua panga ja hakata osutama finantsteenuseid. Miks ei võiks Tallinna Kaubamaja teha sama?
Kogukonnapankurid üritavad regulaatorite abil blokeerida Wal-Marti kava luua Virginias pank. Ettevõte aga ei jäta jonni ja kavatseb suruda läbi oma kavatsuse luua spetsialiseeritud finantsteenuste pakkuja, mis tegeleb vaid krediitkaartide, deebetkaartide väljaandmise ja elektrooniliste maksetega.
Tallinna Kaubamajal (ja selle alla kuuluval Selveril) on korralik kliendibaas, miks mitte seda paremini kasutada? Praegu saab Selveri partnerkaardi siduda Hansapanga maksefunktsiooniga. Miks peaks Tallinna Kaubamaja kliendikaardi maksefunktsiooni ja kaardimaksete teenust pankadelt sisse ostma, kui neid teenuseid võiks ise osutada? Miks kinkida pankadele järelmaksukaartide intress, kui sama teenust saaks ise pakkuda? Pangana saaks Kaubamaja võtta vastu ka hoiuseid ja rahastada seeläbi osalt oma kaubandusketi laiendamise plaane. Kui lisada internetipank ja ülekandeteenus, võiks tavaklient ehk oma lihtsamate pangatoimingutega ühele poole saada. Lisaks saaks Kaubamaja luua oma pangaautomaatide keti - sularaha saaks panka inkasseerimise asemel osalt suunata sularahaautomaatide täitmiseks. Kõik pangad ei pea eluasemelaene ja väärtpaberiteenuseid osutama. Eeskuju ei pea võtma kaugelt Suure Lombi tagant. Näiteks Briti Marks & Spencer pakub tarbimislaene, krediitkaarte, kindlustust, aga ka näiteks säästuplaane ja investeerimisfonde.
Ei maksa imestada, et jaekaubandusettevõtted tungivad pankade turule - Eestis küll veel mitte, kuid kauaks? Lihtsad pangateenused, mis meil on tasulised, on välismaal tänu tihedale konkurentsile poekettide poolt veel tasuta.
Muidugi, ega jaepangandusturule sisenemine pole odav. Pangatehnoloogia maksab palju ja omakapitali nõue on kõrge. Aga näib, et Selver selliseid plaane ei pea - kogu aur läheb kaupluseketi laiendamise peale. Kuid kui maa on uute poodide ehitamiseks kallis, võiks hakata mõtlema välismaale minekule või teenustevaliku laiendamisele.