Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kapitalirendiga autost saab hiljem lihtsalt lahti

    Tänapäeval on kaks põhilist varianti, kuidas autosid ostetakse: kasutus- või kapitalirent.
    "No praegu ostetakse umbes 90 protsenti autodest kasutusrendiga," sõnas United Motorsi turundusjuht Toomas Pärna. Nagu kõrvalolevast tabelist ka selgub, saab kasutusrendi puhul kuumakse võimalikult madalal hoida. Seevastu jääb aga autole üsna suur jääkväärtus, mis liisingu lõppedes ära maksta tuleb. "Oleneb inimese võimalustest. Kui inimene tahab kuus vähem maksta ja loodab, et 4-5 aasta pärast on majanduslik seisund parem, siis kõlbab kasutusrent," sõnas Pärna.
    Samas ei osteta Pärna sõnul autosid enam mõttega need igaveseks endale jätta, vaid pigem ikka kasutamiseks. Sellisel juhul tuleb aga arvestada sellega, et auto hind väheneb iga kasutusaastaga.
    "Juba salongist välja sõites väheneb auto väärtus kümme protsenti," hindas Pärna ning sõnas, et edasi langeb auto hind 10-15% aastas. Seepärast on tark ka mitte oma neli või viis liisinguaastat ära sõita, vaid näiteks 2-3 aasta pärast juba uus võtta, et vana eest rohkem raha saada.
    "Ühe võimalusena võite olemasoleva sõiduki müüa autosalongile, kust soovite uue sõiduki osta," selgitas Hansa Liisingu sõiduautode osakonna juhataja Ain Mihkelson.
    "Kui hind, millega automüüja sõiduki ostab, on suurem kui liisingulepingu hetke jääkväärtus, tekib vaheraha. See arvutatakse sõiduki müügihinna ja jääkväärtuse käibemaksuta summadelt," seletas Mihkelson. Kui auto on veel piisavalt palju väärt, ei ole enam vaja uue auto jaoks ettemaksu teha, kui auto samast kohast osta ja müüjaga kokkuleppele jõuda.
    Teine võimalus on müüa auto eraisikule, sel juhul saab summa juba omavahel kokku leppida või saab ostja ka liisingu lihtsalt üle võtta.
    Kasutusrendi puhul peaks jälgima ka seda, et kui ikkagi on soov autot liisingu lõppedes välja osta, lisandub jääkväärtusele veel auto turuhinnalt käibemaks. Sellisel juhul on võimalik ka lepingut pikendada, et jääkmaksumus osadena ära maksta.
    Kapitalirendi puhul on auto müügitingimused enam-vähem samad. Samas on aga igakuine makse suurem.
    Loomulikult on alati võimalus ka suurem sissemakse teha ja niimoodi kuumakseid langetada, aga kui suurt summat käepärast võtta pole, langeb see võimalus ära.
    Autor: Gert D. Hankewitz
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
LHV tippjuht lahkub ametist
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
LHV Groupi nõukogu kutsub ametist tagasi juhatuse liikme, riskijuhi Martti Singi. Ühtlasi lahkub Singi samas ajaraamis ka LHV Panga juhatuse liikme ja riskijuhi kohalt.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Raadiohommikus: kuhu panna 1000, 10 000 ja 100 000 eurot?
Neljapäeval räägime raadiohommikus Coop Panga tulemustest. Ka turismihooajale vastu astuvast Viirelaiust, üleujutusest Dubais ja sellest, kuhu paigutada nii 1000, 10 000 kui 100 000 eurot.
Neljapäeval räägime raadiohommikus Coop Panga tulemustest. Ka turismihooajale vastu astuvast Viirelaiust, üleujutusest Dubais ja sellest, kuhu paigutada nii 1000, 10 000 kui 100 000 eurot.