Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Lapsed ärikaks, jumal hoidku!
USA leht Washington Post avaldas hiljuti loo sellest, kuidas ameerika lapsed kevade tulles kodutänavatel limonaadi ja koogikesi müüvad. Õitsvate kirsipuude all käib igal aastal aina tihedam konkurents. Iga väike müüja peab mõtlema, kuidas teistest eristuda: kas reklaamida suuremaid topse, pakkuda autoaknast sisseulatamise teenust või lüüa madala hinnaga. Lapsed õpivad majanduslikult mõtlema ning tunnevad sellest rõõmu.
Miskipärast on mul aga tunne, et meil see mõte ei töötaks. Mitte, et kohta või ostjaid ei leiduks. Ei, meil on lihtsalt levinud mõtlemine, et selline asi rikub lapsed ära - õpetab neile raha lugemist, kasumi teenimist ja muid koledusi. Me räägime tõelistest väärtustest - ega taipa, et loome sellega endaga mitte toime tulemise kultuuri.