Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Põhjendatud tööränne, mitte nõukogulik sisseränne

    Viimasel ajal on mitme riigiametniku sõnavõtust jäänud kõlama mõte, et Ukraina laevaehitajad oleks Eestis justkui odav tööjõud. Kahjuks näitab see valdkonna eest vastutavate ametnike pealiskaudsust, seda, et nad ei valda teemat.
    Paljudel BLRT ukrainlastest laevaehitajatel ulatub brutopalk kaugelt üle 20 000 krooni - ligi kolmekordne Eesti keskmine. See on väga kõrge kvalifikatsiooniga laeva teraskorpuse koostaja ja keevitaja palk nii meil kui Leedus, Poolas, Rumeenias jm.
    Soome laevatehased kasutavad reisilaevade teraskorpuste ja kandekonstruktsioonide valmistamisel üha rohkem Kasahstani suurettevõtteist vabanenud lehtterasetöötlejaid ja -keevitajaid. Töökäsi tuuakse ajutiste töölubadega ka Eestist ning idanaabri Arhangelski ja Murmanski laevatehastest. Euroopa Komisjoni propageeritava tööjõu mobiilsuse musternäide. Majanduse edendamiseks tuleb nõutud kvalifikatsiooniga töökäsi tuua sealt, kus neid on.
    Eestis suhtutakse võõrtööjõusse ja immigratsiooni halvasti. Muu Euroopa on 2006. aasta kuulutanud tööjõu mobiilsuse aastaks. Räägitakse majanduse konkurentsivõime suurendamisest ja selle ühest tähtsamast faktorist - tööjõu vabast liikumisest. Oleme kaks aastat ELis, astume siis ka neis küsimustes ELi!
    Soome hästi toimiva tööturupoliitika ideeline juht ja elluviija on tööministeerium. Eestis on see hajutatud mitme ametkonna vahel. Sotsiaalministeerium ja tööturuamet tegelevad põhiliselt tööturu nõrgema osapoole, töötutega, majandusministeerium planeerimistööga, rahvastikuminister arvab ka aeg-ajalt asjast midagi. Haridusministeerium on planeerinud koolitusstrateegia õige omapäraselt: gümnaasiumi lõpetab 12 000 noort, kõrgkoolides alustab õpinguid 18 000. Tööturg nõuab hoopis muud.
    Eesti valitsusjuhid on valimiste eel rõhutanud, et tootmine peaks olema teadmistepõhine, innovaatiline ja teadusmahukas. Kahjuks pärast valimisi seda teemat edasi ei arendata. Kas laevaehitus on teadusmahukas? Kolm nädalat tagasi lasksime Tallinnas Peetri sadamas laevatehase ellingutelt vette kümnenda Eesti Vabariigis ehitatud merealuse, multifunktsionaalse kaubalaeva. Hollandi tellijate arvates on see laev innovaatiline, teadusmahukas, tehniliselt keerukas.
    Eesti laevaehitustraditsioonid on sada aastat vanad. Nüüd on Eestil ka oma laevaehituse doktor - üheksa aastat tagasi BLRTs praktikaga alustanud TTÜ õppejõud Hendrik Naar. Hakkame saama tõsisemaks mereriigiks. Seega peaks sellele valdkonnale vähemalt mitte kaikaid kodaratesse loopima!
    Laevaehitus on enamiku Euroopa riikide jaoks strateegiliselt ja tehnoloogia arengu seisukohalt nii tähtis, et seda doteeritakse riigieelarvest. Saksamaal saab laevatehas iga ehitatava laeva maksumusest 3% juurde kohaliku liidumaa ja veel 3% riigieelarvest.
    BLRT on investeerinud nii tootmise kaasajastamisse kui ka personali koolitusse. Põhikohaga töötajaid on 750. Üle saja inimese oleme kutseõppeasutuste abiga ja oma jõududega koolitanud. Aga välitööjõuta ei saa hakkama ükski laevatehas Euroopas. Kahjuks lõpetas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium mullu augustis välistööjõule töölubade kooskõlastamise. Kuna tootmises on pool aastat puudu 100 meest, oleme sunnitud alustama kriisiprogrammi ja töötajate koondamisega. Mullu suunasime oma Klaipeda tehasesse 700 miljoni krooni ulatuses praamiehitust. Eks siis anname oma väikese panuse sellessegi, et Leedu väliskaubanduse bilanss on parem ja eurorahale minnakse üle varem kui Eestis.
    Saame aru, et enne Riigikogu valimisi järgmisel aastal paljud küsimused politiseeritakse, kogumaks nende pealt võimalikku poliitilist kapitali. Nii on ilmselt ka tööjõu mobiilsuse ja töörändega. Aga võib minna ka teisiti. Kui BLRT on sunnitud aasta lõpuks Eestis laevaehitust ja muud tootmist koomale tõmbama ja töötajaid vähendama, vaevalt siis nende pereliikmed ja tuttavad vastavate parteide poliitikat toetavad ning Tallinnas valimisedu tagavad.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.