Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestist saab nii raudteeauto kui ka kommilaeva

    Ameerika Auto OÜ omanik Rasmus Schneider kinnitas Äripäevale, et tema juhitav ettevõte on kogu aeg tasapisi tegelenud sõiduvahenditele lisaseadmete tootmisega. Masinate välimuse kohandamine ja modifitseerimine on üsna levinud, kuna USAs ei pöörata sõiduvahendi välimusele piisavalt tähelepanu.
    Schneideri sõnutsi üritatakse Ameerika Autos sõidukite detailid integreerida just niimoodi, et auto pealispind näeks tänaval liikudes ikka auto moodi välja.
    Ameerika Auto valmistas Eesti Raudtee tellimusel Fordi mudelitest 250 ja 350 raudteefirmale hiidmaasturid, mis tegelevad juba 2003. aastast alates raudteel inspekteerimise ja hooldustöödega.
    Tehasest tellitud maasturitele paigaldati Ameerika Autos USAs toodetud lisaseadmed. Maasturite hüdraulika projekteerimine ja ehitamine toimus aga juba siinmail.
    Kolmele raudteel remonditöid tegevale Sisu E 11 veoautole valmistati Ameerika Autos telikud ning telikute komplektid. Tallinnas paigutati raudteel liikuvatele veokitele ka Ameerikast toodud kraana ja kastid. Sõidukite raam tugevdati ning sildade asukohad pandi paika juba tehases vastavalt eritellimusele.
    Rasmus Schneider rääkis, et kuna Eestis valmistatakse eritellimusel tehtavaid autosid väikestes kogustes, siis pole kasulik kõiki detaile kohapeal valmistama hakata - suurte tootmismahtudega tehasest tulevad varuosad lihtsalt odavamalt kätte.
    Pärnumaal tegutsevale ASile K-A Auto, mis on täpselt samamoodi Sisu E 11 veokeid raudteel liikumise jaoks ümber ehitanud, omistati juba 2001. aastal II astme valmistaja staatus. Sellest hetkest alates on firma valmistanud pealisehitusi sellistele automarkidele nagu Volvo, Mercedes-Benz, MAN, Iveco, Scania ja Sisu.
    K-A Auto juhataja Urmas Kiviselja sõnul võivad I astme staatuse saada vaid need autotehased, mis masinaid toodavad, kuid II astme valmistajad panevad sõidukitele peale vajalikud lisaseadmed, nagu näiteks furgoonid, kastid või kraanad.
    Eesti Raudtee teeameti projektijuht Indrek Varba sõnutsi oli hooldustöid tegevate hiidmaasturite ja Sisu E 11 veokite kasutusele võtmise vajalik selleks, et mitte tekitada hooldustööde ajal raudteeliikluses tõrkeid. Just selliste masinate kasutamise tingisid Eesti looduslikud iseärasused, mis takistavad tavamasinatel ligipääsu väga suurel alal. "Kuna raudtee ameeriklastest omanikel olid juba varasemast ajast kogemused vastava tehnika kasutamise osas, siis oli otsust lihtne teha," lisas Varba.
    Varem toiminud süsteemi kohaselt liikusid mitmemehelised grupid jalgsi mööda raudteeliini ja inspekteerisid rööpaid.
    Kui avastati remonti vajavaid raudteelõike, siis sõideti neid parandama dresiiniga, mis takistas liinil liiklust.
    Samuti vajavad dresiinid omaette depood ja nendega manööverdamine on tunduvalt keerulisem kui autode puhul.
    Praegu sõidetakse remontivajava raudteelõiguni maasturitega mööda maanteed. Rööbastele liigub auto alles siis, kui raudteelõik paikneb raskesti ligipääsetavas kohas, nagu seda on näiteks sood või tiheda metsaga kaetud alad. Muidu aga tehakse hooldustööd ära raudtee kõrval.
    Eelmise nädala teisipäeval andis Tartus paiknev Eurowesti furgoonitehas Kalevi kommivabrikule üle uue ratastel liikuva kommipoe, mis ehitati standardraamiga treilerile.
    Et ostjatel oleks mugavam pääseda müügiluugini, siis lisati treilerile kokkupandav käsipuuga platvorm ja trepid.
    Kommipoe katusele on võimalik paigutada 20ruutmeetrine välikohvik näiteks spordiürituste või muude sündmuste paremaks jälgimiseks.
    Kommilaeva valmistanud ettevõte AS Eurowest alustas tegevust 1991. aastal furgoonide ehitamise ja remondiga. Praeguseks on ettevõttest välja kasvanud Skandinaaviamaades arvestatavat turuosa omav furgoonitehas.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Equinor maksab erakorralist dividendi ja ostab aktsiad tagasi
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Norra energiaettevõte Equinor kinnitas tavapärase dividendimakse ning lisas sellele samas suuruses erakorralise dividendi, pakkudes aktsionäridele tulu kokku 0,70 dollarit aktsia kohta.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.