Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Internetist saab Euroopas reisimise jaoks täpsed kaardid ja juhised

    Et võõras riigis ringi liikudes mitte ära eksida, on vaja kasutada maade ja linnade kaarte. Vanasti olid selleks paksud raamatud või hästi suured, raskesti kokku volditavad maakaardid. Tänapäeval saab õnneks palju lihtsamini hakkama.
    Reisiseltskonnale soovitaks kasutada ühte alljärgnevatest variantidest.
    Via Michelin - see on tuntud rehvitootja loodud veebisait, mille kasutajad saavad internetist infot selle kohta, kuidas sõita punktist A punkti B. Võimalik, ja vahel ka vajalik, on sisestada planeeritud reisile vahepeatusi, kust on soov läbi sõita. Näiteks marsruudi Tallinn-Berliin teekonna pakub Via Michelin esimese hurraaga läbi Kaliningradi. See võib olla kilomeetrites kõige otsem tee (1452 km), kuid veebikeskkond ei arvesta sellega, et Kaliningradi oblasti läbimiseks on vaja Vene viisat.
    Lisades vahepeatuseks Poola-Leedu piiri lähedal asuva Poola linna Suwalki, muutub reis küll pikemaks (1537 km), kuid enam pole reisiseltskonnal vaja Vene viisat. Sellisteks anomaaliateks peab alati valmis olema, kui kasutada mingeid elektroonilisi abivahendeid. Ükski digitaalne aparaat ei suuda täielikult asendada loogilist inimmõistust.
    Sarnaseid veebipõhiseid kaardisüsteeme on teisigi. Märkimist vääriksid MapQuest, Yahoo Maps, MSN Maps, kuid Euroopas on nendest vähe kasu. Neis pakutakse kas ainult USA ja Kanada kaarte või siis USA, Kanada pluss mõni üksik suurem Euroopa Liidu riik.
    Peale veebipõhise Via Michelini on võimalik kasutada Microsofti programmi Autoroute. Erinevalt Via Michelinist on Autoroute kommertsprogramm, mille kasutamise eest tuleb välja käia umbes tuhatkond krooni, kui ei leidu sõpra, kellelt vastav tarkvara reisi ajaks laenata.
    Autoroute'i suur pluss on võimalus võtta reisile kaasa GPS-vastuvõtjaga sülearvuti, millesse tarkvara on paigaldatud. Sellisel puhul on võimalik sõidu ajal reaalajas jälgida oma asukohta ning saada ka juhendeid, millisest ristmikust kuhu suunas edasi sõita.
    Lisaks reisiseltskonna õigel teel hoidmisele sisaldab Autoroute ka palju reisijatele vajalikku informatsiooni - kus asuvad söögikohad, pangaautomaadid, hotellid, politseijaoskonnad, haiglad jms.
    Kahjuks on Microsoft Autoroute'i arendustegevuses astunud suure sammu tagasi. Programmi viimases versioonis on küll Lääne-Euroopa kaardid muutunud väga täpseks ja detailirohkeks.
    Samas on aga mitme Euroopa Liidu riigi kaardid puudu või on need kaardistatud ainult osaliselt. Puudu on pea kogu Ida-Euroopa, üllatuslikult ka Kesk- ja Põhja-Soome ning Kreeka. Kui kellelgi juhtub alles olema Autoroute'i vana, 2002. aasta versioon, siis seal on ka Balti riikide kaardid ilusti olemas.
    Via Michelin töötab aga ainult internetis ning reaalajas liikumist ei näita. Seega saab reisile minna kallist arvutit kaasa võtmata.
    Personaalsed kaardid ja legendi võib enne reisi valmis otsida ning välja printida. Kui reisi ajal plaanid muutuvad, võib uued kaardid ja legendid koostada ning välja printida suvalises tee peale jäävas internetikohvikus.
    Sarnaselt Autoroute'iga ei ole ka Via Michelinis Ida-Euroopa riikide kaardid eriti täpsed, aga vähemalt tunneb rehvifirma veebisait Ida-Euroopa riikide suuremaid teid. Seega oskab ta reisijaid ka "Metsikus Idas" mööda suuremaid teid suuremate linnadeni juhatada.
    Autor: Alar Pardla
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Boeing on keerulises olukorras, kuid üllatas tulemustega
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Kolmapäeval teavitas Boeing esimese kvartali tulemustest, mis näitasid, et ettevõtte korrigeeritud kahjum aktsia kohta oli 1,13 dollarit, mis oli väiksem kui oodatud 1,72 dollarit, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.