Estonian Airi juht: varulennukite järele pole vajadust

Koit Brinkmann 24. aprill 2006, 00:00

Eelmise nädala neljapäeva pärastlõunal teavitas Sharm el Sheikhi poole teel olnud lennuki ES-ABG Virmaline piloot, et lennuk põrkas kokku linnuga. Kuna kõik näidud olid normis ning ohtu reisijatele ei olnud, otsustas piloot lendu jätkata ning sihtkohta jõuti plaanipärasel ajal.

Sharm el Sheikhis tehtud välisel vaatlusel selgus, et lennuki esiosas olev radarikate oli saanud linnuga kokkupõrkest kahjustada. Estonian Air saatis Sharm el Sheikhi oma mehaanikud ning transpordilennukiga ka lennuki uue radarikatte.

Estonian Airi reedene Tallinna-Hamburgi-Tallinna lend jäi ära ning tühistati ka lõunane Tallinna-Stockholmi-Tallinna lend.

Estonian Airi asepresidendi Mart Relve sõnul tähendab lendude ärajäämine lennufirma jaoks ennekõike muret klientide pärast. "Teeme kõik, et reisijad läbi teiste lennuliinide sihtkohta toimetada," rääkis ta.

Relve sõnul tingis oma mehaanikute ning varuosa saatmise Tallinnast tõik, et kohapeal ei ole sedalaadi teenust ning radarikate oli Tallinnas olemas. "Kindlasti on eraldi transpordilennuki saatmine kulukas," lisas ta.

Vastates küsimusele, kas Estonian Airil peaks olema varulennuk selliste intsidentide puhuks, vastas Relve, et ka suuremad lennufirmad ei hoia varulennukit. Tema sõnul jäi eelmisel aastal Estonian Airi lendudest ära 0,5% ehk 9001 lennust 47.

"Meie vanim lennuk on aastast 1995, seepärast võib Estonian Airi lennukiparki pidada rahvusvahelises plaanis suhteliselt uueks," sõnas Relve.

Estonian Airil on viimaste kuude jooksul on olnud mitmeid tehnilisi intsidente, samuti hilinevad lennufirma reisid tihti.

AS Estonian Air on Eesti rahvuslik lennukompanii, mille lennukitega lendas 2005. aastal 642 700 reisijat. Estonian Air pakub otselende 17 sihtkohta üle Euroopa. Estonian Airi omanikeks on Eesti riik, Skandinaavia lennufirma SAS Group ja investeerimisfirma AS Cresco.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
06. December 2011, 19:34
Otsi:

Ava täpsem otsing