Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
VP Market teeb rekordkasvu
OÜ VP Market tegevdirektori Arunas Zimnickase sõnul aitasid käivet kasvatada nii kaupluste lisandumine, uute klientide leidmine kui ka soodsad hinnad. "Tänavu plaanime avada üle kümne uue kaupluse," ütles Zimnickas. "Aasta teisel poolel loodame odavpoodide kõrval avada ka esimesed supermarketid."
ABC Grupi tegevjuht ja Comarketi nõukogu esimees Jüri Vips rääkis, et VP Marketil on hea PR-osakond ning praegu ta ei oska öelda, kas nad esitavad õigeid andmeid, kuid paar aastat tagasi näidati meediale paremaid majandustulemusi. Vips märkis, et VP Market peab parandama oma teenuse kvaliteeti, sest suure käibe juures nad seda ei paku, ning muutma kaubamärki, mida nad on Lätis juba teinud. "Ja nad peavad eesti keele ära õppima," ütles Vips, rääkides, et nii müüjad kui ka ostjad on põhiliselt vene keelt kõnelevad isikud.
Comarketi aastane käibe kasv on Vipsi sõnul 40-50 protsenti. "Meie areng on veel ees," ütles Vips uute poodide avamise kohta.
VP Marketi avalike suhete juht Erkki Erilaid rääkis, et uued poed on plaanis avada Jõhvis, Kohtla-Järvel, Tartus, Tallinnas, Türil, Põltsamaal, Raplas, Viljandis ja Võrus. Esimesena neist teeb uksed lahti mai keskel Jõhvi T-Market, ülejäänud kaupluste avamine lükkub aasta teise poolde, rääkis Erilaid. Ta lisas, et Tartus ja Võrus avatakse kolmandas ning neljandas kvartalis esimesed supermarketid. Supermarketid, mis Leedus on tuntud Maxima nime all, on 1500ruutmeetrise müügipinnaga (T-Marketil 700 m2) ning 8000 tootega (T-Marketil 4500).
Kui üldiselt avatakse Lätis ja Leedus T-Marketeid kohtades, kus on vähemalt 10 000 elanikku, siis Eestis avatakse uusi poode ka seal, kus on vähem asukaid, rääkis Erilaid. Ta tõi näiteks Põltsamaal avatava 500ruutmeetrise poe, mis on arvestatud 5000 elaniku kohta. Ka Lasnamäele on plaanis veel kaks poodi rajada, rääkis Erilaid. Praegu on Punasel tänaval juba kolm kauplust.
"Meil on mitmes kohas poed Säästumarketiga kõrvuti," rääkis Erilaid konkurentsi kohta. Saksa discounter-tüüpi poeketi Lidli sisenemist Eesti turule kommenteeris Erilaid järgnevalt: "Nad tulevad ja tulevad, aga pole kohale jõudnud."
Järgmise aasta esimese kvartali käibe kasvuks on Erilaiu sõnul poodide arvu järgi prognoositud 40-50 protsenti. Erilaid ei rääkinud Leedu juhtimisele viidates esimese kvartali kasumist.
VP Marketist on Erilaiu sõnul peagi saamas börsiettevõte. Nad peaksid juba praegu Leedu börsil olema, kuid protsess hakkas venima.
VP Marketil on praegu Eestis 26 kauplust.
Eestis suuremate kaubanduskettide sekka tõusnud Leedu päritolu VP Marketi konkurentidest suutis samas tempos kasvada vaid Selver.
Selveri suurendas esimeses kvartalis käivet 76 protsendi võrra, mis oli ka poeketi kõigi aegade rekord. "Selle hüppe peamiseks põhjuseks on keti aktiivne laienemine mullu Lõuna-Eestis ning uute kaupluste edukas käivitumine," ütles A-Selver ASi juhataja Ain Taube kümmekond päeva tagasi tulemusi kommenteerides. "Kokkuvõttes oleme oma Tartu, Valga ja Võru kaupluste esimese tegutsemisaastaga rahul."
Selveris on ka ostu keskmine summa kasvanud, sest ostude arv kasvas käibest veidi vähem, 64% võrra.
Eelmisel aastal avas Selver üheksa uut kaupust. Poeketi laienemine jätkub Taube sõnul ka tänavu, mais avab uksed Jõhvi Selver. "Kui mullu esimeses kvartalis oli Selveri osakaal toidukaupade spetsialiseerimata kaupluste jaekäibes 8,4 protsenti, siis praeguse tulemuse põhjal hindame oma turuosaks 12,8 protsenti."
Eesti suurima kaubandusketi Rimi Eesti käive kasvas aga vaid 6% võrra. Rimi Eesti Foodi tegevjuhi Ruth Laatre sõnul oli väikese käibe kasvu põhjuseks Haabersti hüpermarketi sulgemine remondi tõttu. "Tühjendusmüük algas juba aasta alguses ja poolest märtsist on pood päris kinni. Siit ka tagasilöök," põhjendas Laatre üle-eelmisel nädalal.
Varasemast väiksem oli käibe kasv ka Säästumarketitel. "Konkurentsisituatsioon on muutunud. T-Market on palju poode juurde teinud ja see mõjutab ka meid," rääkis Laatre. Rimil on praegu 49 Säästumarketit. Super- ja hüpermarketite käive on tema sõnul aga kasvanud samas tempos turuga, mis on Lõuna-Eestis 15-18 protsendi ja Tallinnas 10 protsendi ringis.
Paar nädalat tagasi avas Rimi Säästumarketi Sakus, septembris avatakse hüpermarket Narvas. "Laienemine on aeglasevõitu olnud. Nappis tööjõudu, kes sellega tegeleks," nentis Laatre.