Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Pikkade veokite küsimuses kiireid arenguid pole
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi raudteeosakonna juhataja Ain Tatter selgitas, et veebruari alguses toimunud pikkade veokirongide esimese katse õnnestumisest hoolimata ei ole vallad, kust pikad autorongid läbi sõitma hakkaksid, nõus pikki autoronge ilma teede ümberehitamiseta sõitma lubama.
"Politsei hinnangul kaldus veok pööretel vastassuunavööndisse. Kogu katse võeti videolinti, mida hetkel ka analüüsitakse," selgitas Tatter Äripäevale.
Selleks, et pikad autorongid võiksid Venemaa piiripunktide kaudu Eestisse sõita ja vastupidi, on vaja Venemaaga vastavat kokkulepet, milleks on küll taotlus tehtud, kuid nendepoolne huvi kooskõlastuseks on leige, lisas Tatter.
Samuti vajaksid veokid kohta tankimiseks, seega oleks nende liiklemise järelevalve problemaatiline.
"Mis aga puudutab näiteks Narva silda, siis nii rasked veokid ei tohi seda üldsegi ületada, sest sild ei kannataks seda välja. Silla renoveerimiseks pole raha ette nähtud ka transpordi 2006.-2013. aasta arengukavas," lisas Tatter. "Kiireid lahendusi pikkade autorongide osas kindlasti ei tule. Kuid kalevi alla me teemat kindlasti ei pane."