Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Norma tugevdab tootearendust

    Tootearenduskulud kasvasid esimeses kvartalis 5 miljoni krooni võrra, 11,5 miljoni kroonini. Norma on Autolivi rihmadivisjoni juurde moodustanud inseneriüksuse, mis tähendab, et tootmine on muutumas teadmispõhisemaks ning ettevõte ei piirdu ainult Autolivi rihmade koostamisega. Lisandunud on tootmistehnoloogia ning seeriatoodete inseneritoetus.
    "Seal on meil Rootsi eksperte ja oleme viimasel ajal palganud insenere nii palju kui võimalik," selgitas Norma finantsjuht Ülle Jõgi.
    Norma müüb praegu Vene suunal oma ohutusrihmasid, mille komponendid toodetakse samuti kohapeal, kuid Autolivile tarnib firma ainult ostetud komponentidest ohutusrihmu. Nüüd tegutsetakse selles suunas, et arendada komponentide tootmist ka lääne klientide tarbeks.
    Suurenenud arenduskulud on teisalt mõju avaldanud kasumile. Eelmises kvartalis teenis Norma 23,8 miljonit krooni puhaskasumit, mida on 16,8% vähem kui eelmise aasta samal perioodil. Brutokasum aga oli ligi 6% kasvanud. Samuti on kasvutrendis ettevõtte käive, mis tõusis 22 miljoni krooni võrra, 262,3 miljoni kroonini.
    "Tulemused tulid vastavalt ootustele, mingit suurt üllatust ei olnud," rääkis Suprema analüütik Irina Markitanova. Puhaskasum tuli Suprema prognoositust väiksem, kuid seda arenduskulude tõttu, mis on positiivne märk. "See näitab, et firma tegeleb tulevikule mõeldud projektidega," lausus Markitanova.
    Jätkuvalt on vähenenud Vene-suunaline müük, mille taga on vanade mudelite tootmise lõpetamine Vene autotehastes. Kas uue Lada Kalina turvasüsteemide tellimused teiste äralangemist kompenseerivad, ei ole kindel. "Iseenesest on selle mudeli turvasüsteemid meie tooted, aga kui palju AutoVAZ meilt tellib, sõltub juba neist," tähendas finantsjuht. Venemaa-suunalise müügi osakaal ekspordis oli 24%, aasta tagasi oli see 28%. Enim tarnib Norma Rootsi Autolivile. Suurenenud on ka Saksamaa osakaal, kus Norma partneriks on samuti Autoliv.
    Veebruaris koondas Norma 50 töötajat. "Praegu ei tea, et midagi sellist oleks oodata," rääkis Jõgi. "Aga tendents on olnud juba aastaid, et uued masinad on võimsamad ja see tähendab, et tööjõudu jääb üle," selgitas Jõgi lisades, et teiselt poolt on firma insenere ja teisi spetsialiste juurde palganud.
    33 000 Norma aktsia omanik Teet Kolts müügile ei mõtle.
    "Müün aktsiaid ainult juhul, kui tekib paremaid ideid," teatas ta. "Kui ettevõte on näidanud võimet edukalt tegutseda, siis miks seda müüa? Ega Eestis häid ettevõtteid palju ole, kelle aktsiad on ka võimalik osta."
    Koltsi nägemus Normast on positiivne. "Viimasel aastal on Norma müük püsinud paigal ja kasum vähenenud. 1. kvartali tulemused annavad lootust, et trend on muutumas. Müük suurenes ja kasum vähenes vähem, kui ootasin. Loodan, et järgmistes kvartalites suudab Norma suurendada nii müüki kui ka kasumit."
    Autor: Lauri Matsulevit?
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Spotify prognoosib suuremaid marginaale ja plaanib tõsta hindu
Spotify teatas kasumi tõusust esimeses kvartalis, lubab hindade korrigeerimist ja veelgi edukamat teist kvartalit.
Spotify teatas kasumi tõusust esimeses kvartalis, lubab hindade korrigeerimist ja veelgi edukamat teist kvartalit.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ukraina säilitas vabastuse tollimaksudest, aga suure erandiga
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
Euroopa Parlament kiitis heaks Ukrainale tollimaksuvaba kauplemise erandi pikendamise tuleva aasta juunini. Euroopa Komisjon saab aga tugeva tööriista.
President jätab Venemaal tegutsevale ja laienevale ettevõtjale teenetemärgi alles
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.
Presidendi kantselei jätab alles teenetemärgi ettevõtjale Jaan Puusaagile, kelle firma Wolf Group tegutseb tütarfirmade kaudu Venemaal edasi ja nimetab sõda “erioperatsiooniks”.