Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Estonian Air ma(a)ndub ebaturvaliseks kompaniiks

    Loe mind eest või loe mind tagant, algan maa ja metsa tagant. - Udu. Rahvusliku lennukompanii Estonian Airi üks probleem pole veel ära klaaritud, kui tekib uus. Viimane neist oli udu, mis takistas Kopenhaagenis maandumist. Õnneks pole need suuremad või väiksemad apsud viinud raskete tagajärgedeni, vaid üksnes vintsutanud reisijaid.
    Äripäeva arvates peab Estonian Air rohkem investeerima: nii lennukiparki kui pilootide kõrgemasse kvalifikatsiooni. Praegu paistab kokkuhoiu-, et mitte öelda koonerdamispoliitika igast illuminaatorist välja.
    Estonian Airi asepresidendi Mart Relve sõnul on Estonian Airi pilootidel teine kategooria. Kõrgemat, kolmandat kategooriat aga polevat põhjust taotleda, kuivõrd kolmandat kategooriat nõudvaid olukordi tulevat aastas ette vaid üks-kaks.
    Sellega ei saa kuidagi nõus olla. Udu (nähtavus alla 300 meetri) ei ole Tallinnas, samuti Londonis ja Kopenhaagenis, üldse mereäärsetes linnades, haruldane loodusnähtus.
    London on ju teada-tuntud oma udude poolest. Teadlikult madalama kategooriaga opereerides hakkab Estonian Air kliente kaotama. Rahvuslik lennukompanii kaupleb natuke liiga julgelt riskidega.
    Vähim, mis saab juhtuda, on see, et lennud hilinevad, õhus tuleb ringe teha või peab maanduma sootuks mõnda teise linna (kus udu ei ole või on lennuväljal head radarid). Õhusõit ei pruugi kaugeltki olla ajavõit.
    Teine, suurem probleem on Estonian Airi napp lennukipark, mis koosneb kompanii kodulehe andmetel viiest lennukist Boeing 737-500. Tõsi, lisandumas on üks suurem mudel, 142kohaline Boeing 737-300. Kuid ühest 737-500st firma loobub. Samuti plaanib firma lisada oma lennukiportfelli 2007. aastal mõned väiksemad lennukid.
    Et lennukid liiga vanad oleksid, seda öelda ei saa, aga neid on praegu lihtsalt vähe. Tundub, et kompanii tahab lennukitest viimase välja pressida - lennukid on kogu aeg õhus (kui mingi äpardus neid just maa peal kinni ei hoia).
    Põhimõtteliselt on see õige logistika - väiksema põhivaraga suurem käive, aga see eeldab ideaalselt toimivat kellavärki, kus vigadel ja tõrgetel pole kohta. Samuti peaks piloodid olema kõrgeima kategooriaga.
    Pidurite tõrke otsimine Londonis võttis aega 12 tundi, mille reisijad pidid kaasa tegema - varulennukit polnud Estonian Airil saata või ei soovinud kompanii seda teha. Ei saa öelda, et 20 naela, millega Estonian Air oma reisijatele viivitust öises lennujaamas kompenseeris, oleks iseäranis helde.
    Estonian Air ei vaadanud just kõige sõbralikuma pilguga odavlennufirmade peale, kui need siiapoole lendama hakkasid. Täna tuleb nentida, et kompanii ise on selgelt alainvesteeritud, mis paistab välja vigadest ja tõrgete rohkusest. Olgu piletihindadega, kuidas on, kuid ohutuse garanteerimisel ei saa olla kompromisse.
    Lühikest aega asepresidendina töötanud Mart Relvest on isegi kahju - noormees peab üle päeva pressis Estonian Airi äparduste pärast vabandust paluma. Tundub, et kõrgemad ülemused ja omanikud lükkavad alati tema ambrasuurile. Riigile kuulub 34% Estonian Airi aktsiatest, seega on tegu vaid kolmandiku ulatuses rahvusliku lennukompaniiga. Midagi ei juhtuks, kui riik oma aktsiad maha müüks.
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.