Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Helges meeleolus mehed
Moelavadelt tuleb igal uuel hooajal laviinitäis uusi ideid. Ei teagi, kas on põhjuseks naiste arvatav suurem moehuvi või see, et neil on lihtsalt rohkem viitsimist endaga tegeleda, aga tihtipeale jääb põnevam osa moest naiste garderoobi ja meestemood pendeldab talvise musta ja suvise beeži vahel. Viimased aastad on aga murdnud läbi kõigist argusepiirangutest ja keskpärasuse aheldavast harjumuslikkusest. Meestemood on uljas, vitaalne, julgetes värvitoonides ja isikupärane. Selle kevade suursoosikuks on pastelsed värvid.
Pastelltoonid mõjuvad meile sama positiivselt, nagu nad paistavad. Värv toniseerib ja püüab pilku, edastades hea tuju ning elurõõmu sõnumit. Helge gamma julgustab suhtlema ja maandab pingeid. Kui näiteks uurida meediumkunstnike töid, on pea kõik tervendavad maalid mahedas ja õnnelikus sini-rohe-lillakas gammas.
Lemmikpastelltoonide esireas on kõikvõimalikud roosad, veesinised, kollased ja lillad toonid. Ka roheliste triumf jätkub, tuues garderoobi eriti palju kevadisi tundeid. Uued hittrohelised on münt ja valgega segatud lehetoon. Pastellide ideaalsed naabrid on valge, hall kõikides varjundites ja beežid toonid. Need rahulikud kaaslased aitavad soovi korral ka värvide kirkust paar kraadi mahedamaks keerata.
Värvikoodide taga on alati ka mõtteviisi ja elustiili viited. Tänapäeval ei pea sümpaatne mees enam oma maskuliinsust ülearu rõhutama. Skeem on sarnane sellega, kuidas verinoored, ebakindlad ja oma veetluses kahtlevad naised ülemäära ekspluateerivad oma seksikust. On selge, et ajudega iludused ei tee seda iialgi. Sama lugu on mehelike meestega. Jõudu ei väljenda enam rõhutatud karm tahumatus, palju suuremast enesekindlusest räägib isikupära. Sõltub juba igaühe iseloomust, east ja elustiilist, kas seda väljendada mõne huvitava lõike, isemoodi kokku pandud rõivatükkide või helgete värvitoonidega.
Paljude meeste jaoks on iga uus värvitoon alguses sama imelik nagu võõras vürts toidu sees. Kuid väheke kohanedes pakub see palju vaheldust, arendab maitset ning võib peagi uueks lemmikuks kujuneda. Igal värvil on oma füüsiline energia, nii et pole põrmugi juhus, et loovaid kodanikke koondavad ettevõtted sageli oma sisekujundust muudavad, et töötajate ideed liikumises püsiksid. Sama lugu on värvidega riietuses. Värske värvitoon aitab kõike olemasolevat uue nurga alt näha, vabastab loovuse ja meeled ning ka argipäeva võlu ja uued võimalused paistavad märksa selgemini kätte. Kuna loominguline mõtlemine, kohanemisvõime, erksad meeled on pea igas ametis väga hinnatud, ei saagi enam turvalise halli kestaga kuigi edukalt hakkama. Veidi uljamast värvikasutusest, muidugi mõistlikus määras, on lihtsalt palju rohkem praktilist kasu, kui seda omal nahal proovimata arvata võiks.
Meeste ja moe suhted on viimastel aastatel kõvasti paranenud. Usutavasti seetõttu, et enamik mehi on avastanud, kui palju plusspunkte hea välimus anda võib ja kui imelihtne on pisutki moest teades õrnema soo silmis hiilata. Tundub küll, et viimaseid värvipelglikke ja arglikke mehi tuleb juba tikutulega taga otsida. Kahtlemata on see hea uudis, mis tõstab nii värvika isiksuse enda kui ka tema kaaslaste tuju.
Autor: Kristina Herodes