Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Bussifirmad hoiavad palgaga juhte firmas

    Atko Gruppi kuuluvates Harjumaa Liinides on bussijuhtide palgad alates detsembrist tõusnud 20%, mis meelitab ettevõtte juhi Väino Moori sõnul piiri taha minna plaaninud juhte tagasi. Märtsis küündis keskmine bussijuhtide kuutasu 9200 kroonini.
    "Harjumaa Liinides rakendatav motivatsiooni- ja tulemuspalgasüsteem on ennast õigustanud ning bussijuhid on hakanud aru saama, et ka kodumaal võib kohusetundliku tööga normaalselt teenida," tõdes Moor.
    Moori kinnitusel on paranenud palgad toomas ettevõttesse tagasi nn vana kaardiväe bussijuhte, kelle kutseoskused ja vilumus on kõrge ning kellele meeskonnatöös võib alati toetuda.
    Sebe juhatuse esimehe Riivo Seppari sõnul on tal praegu bussijuhtide järjekord ukse taga ning tööjõu puuduse probleemi pole. "Pigem on neid töölesoovijaid vaadates vahel tööjõu kvaliteedi probleem," nentis ta.
    Palgatõus oli 1. märtsil, bussijuht teenib Sebes aktiivse sõidutunni eest 46 krooni, mis teeb kuus keskmiselt ligi 10 000kroonise brutopalga. "Katsume olemasolevaid häid töötajaid ikka hoida," lisas Seppar.
    Tema sõnul on bussijuhtide välismaale tööle kippumise kõrgperiood läbi, kuid nendest, kes mitu aastat tagasi läinud, pole pea keegi tagasi tulnud.
    GoBusi juhatuse esimees Aivo Pärn tunnetab aga tööjõukriisi väga teravalt. "Normaalset kaadrit, kes suudaks liiniveo teenust pakkuda, on väga raske leida. Ja mitte ainult meil, vaid kõigil," ütles Pärn. Ka GoBus tõstis 1. märtsil bussijuhtide palku ja otsib lisaraha, et teha seda veelgi. Ettevõttes käib vaidlus, kas Tallinna ja kaugemate Eesti piirkondade bussijuhtide palk peaks olema sama või erinev. Pärn arvab, et erinev. "Ka politseinikel on regiooniti erinev, kui riigisektorist võrdlusmomenti otsida," põhjendas ta.
    Pärn ei usu siiski, et välismaale tööle läinud bussijuhid siinse palgatõusu pärast tagasi tuleksid. "Seda ei juhtu niipea," nentis ta.
    Ka Taisto tõstis 1. märtsil palkasid ning palk on bussijuhil keskeltläbi sama mis Sebes. "Peale töötasu vaatavad bussijuhid nüüd ka rohkem oma töövahendi ehk bussi poole. Need, kes on välismaal töötanud, tahaksid ka siin uute bussidega sõita," kommenteeris Taisto tegevjuht Taisto-Taimo Kängsepp.
    Bussijuhtide puuduse teema kerkibki Kängsepa sõnul tavaliselt üles kevadeti, sest siis tekib bussijuhtide vajadus ka tellimusvedudega tegelevatel firmadel ning samuti on käigus rohkem regulaarbussiliine. Samuti kipuvad välismaale tööle minevad bussijuhid seda tegema just kevadeti. "Seega on bussijuhtide puudus pigem hooajaline probleem," nentis Kängsepp.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Netflix sai miljoneid kliente juurde, kuid aktsia langes ikka
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Voogedastusplatvorm Netflix üllatas Wall Streeti esimeses kvartalis miljonite uute klientidega, kuid aktsia taandus järelturul sellegipoolest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.