Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Interneti vahendusel leiab kiiresti sobiva koorma vedaja

    Oletame, et olen firma omanik, kus on kokku 20 töötajat, ning otsin veopartnerit, kes teeks kord kuus vedusid Sofiasse (Bulgaarias), koguseks on 80 m3 kaupa ehk sisuliselt üks täiskoorem ja tegemist on kergkaubaga.
    Sobivate transpordifirmade leidmiseks kulus ligikaudu kolm ja pool tundi. Viiest läbihelistatud firmast kolm olid kohe valmis koostöövõimalusi arutama.
    Tean, et sobiva vedaja leidmisel võib olla probleemiks ka sihtriik, kuhu kaupa soovitakse viia. Seepärast pakub Bulgaaria ikkagi kindlustunnet, kuna Euroopa Liitu soovivasse riiki ekspordi korraldamine ei tohiks üle jõu käivaks takistuseks saada.
    Kuna ma transpordifirmadest kuigi palju ei teadnud ning ühtegi asjalikku nõuandjat telefoni teel kätte ei saanud, otsustasin kasutada ainsat olemasolevat ressurssi - internetti.
    Kasutasin meie eestikeelset neti.ee keskkonda ja surfasin sinna, kust rubriigi "Äri" alt leidsin sõna "transport".
    Klõpsasin "ekspedeerimisele". Järgnevalt avanes juba väga lai valik transpordifirmasid tähestikulises järjekorras.
    Esimesena helistasin ACE Logisticsisse. Uurisin, kas on võimalik täiskoormat kord kuus Bulgaariasse viia. Täiskoormaid ei viida, osakoormaid aga küll. ACE Logisticsist soovitati ühendust võtta firma maanteetranspordiosakonnaga.
    Aega on mul siiski vähe ja pole ka kindel, kas üldse saamegi kaubale. Nimekirjas järgmine oli Arco Transport, sealt vastati, et homme ega ka vist sellel nädalal miskit välja ei mängi.
    "Aga järgmisel nädalal? Oleks võimalik?" - "Vast ehk küll. Peaksime vaid hinnas kokkuleppele jõudma."
    Nii - üks potentsiaalne veopartner leitud, kui ainult hinnas kokkuleppele jõuaksime.
    Kindluse mõttes ja et mingigi võrdlusmoment tekiks, otsustasin edasi proovida. Järgmine oli Autoveod-Speditor.
    "Bulgaaria on meie jaoks täiesti avastamata maa. Ei mäleta küll, et oleks sinna vedusid teinud. Aga kas sinna pole mitte vaja viisat?" küsis naisterahvas teisel pool telefoni. Hea küsimus.
    Uurisin kolleegidelt. Pidavat olema viisavaba. Seega üks probleem jälle vähem.
    Vaja leida vähemalt üks vedaja lisaks. Järgmine "ohver" oli Balti Logistika.
    Üldnumbril helistades vastati algul, et täiskoormaid Sofiasse ei viida, kuid kõne anti edasi ettevõtte juhatajale Mait Marranile. Lõpuks selgus siiski, et viiakse küll.
    "Täiskoormatega ning kindla regulaarsusega on isegi lihtsam. Probleeme võiks tekkida, kui oleksid väikesed mahud, näiteks üks kuupmeeter mingisugust kaupa. Selle veo organiseerimine oleks ilmselt keerulisem," oli Marrani vastus.
    Niisiis sain esimese nelja firma seast kahest positiivse vastuse.
    Et südamele rahu saada ja et valikuvõimalus veelgi suurem oleks, otsustasin ka Beweshipi transpordiosakonda helistada. "Bulgaaria? Sinna piirkonda on meil päris tihe liiklus. Kui kokkuleppele jõuame, ei tohiks probleemi tekkida," kõlas konkreetne vastus. Taas kord tuleks leida hinnakompromiss.
    Balti Logistika OÜ juhataja Mait Marran ei arva, et ettevõtte algustähel oleks määrav tähtsus, kas firma on internetist kiiremini leitav või mitte.
    "Arvan, et rohkem loeb firma kaubamärk kui selline ja tuntus. Võib-olla uute juhuklientide osas omab see mingisugust tähtsust," sõnas Marran.
    Tema tähelepanekut mööda oleneb see, milline firma mingis otsingumootoris esimeste hulgas kuvatakse, hoopis firma rahakoti paksusest. Internetist otsijale, kes soovib kiiresti leida vajalikke logistikafirmasid, soovitab Marran otsingumootorina kasutada neti.ee keskkonda.
    Tartu transpordifirmast Autoveod-Speditor ASist kinnitas veokorraldaja Külli Kilg, et kõige olulisem on ikkagi firma senine tegevus ja klientide poolt sellele antud tagasiside.
    "Kui koostööga ollakse rahul, siis olenemata ettevõtte nimest maksab ikkagi usaldus," nentis Kilg.
    Hange.ee on hangete keskkond, mis on suunatud eraisikutele ja firmadele. Kuigi lehel saavad hankeid avada nii eraisikud kui ka firmad, võivad hangetele pakkumisi teha vaid viimased.
    Lehekülg sisaldab ka alalinki "transport", kus ettevõtetel ja eraisikutel on võimalus jätta hanketeade mingile kindlale veosuunale. Lisaks saab antud lehel end kurssi viia võimalike veohindadega. Eelmise nädala seisuga oli hange.ee leheküljel kokku 19 transpordihanget.
    Pole vist üllatav järeldus, et raha paneb kõik paika ka transpordis. Üldjuhul suudavad transporditeenuse pakkujad katta enamiku Eesti firmadele olulistest riikidest.
    Osad teevad seda paremini, teised halvemini. On positiivne, et teenuse pakkuja ei kipu enam võimalikku klienti iga hinna eest endale rabama.
    Kui mingi sihtriik on kolleegil paremini kaetud, soovitakse tema poole pöörduda.
    See on hea märk, kuna annab tunnistust kasvavast ettevõtluskultuurist ja näitab ka, et teatakse täpselt, millega konkurent tegeleb.
    Kui ettevõttel on ikka vaja pärapõrgusse kaupa viia, siis tehakse see ka ära, vastavalt hinnale muidugi.
  • Hetkel kuum
Peaasi, et silm säraks ja pirn põleks
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Ajal, mil isegi Toompeal antakse õelatele netikommentaatoritele sõnade seadmisel ideid, kulub prominentide julgustav eeskuju normaalse arutelukultuuri edendamisest hädasti ära, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Tuuleaktsiatele hakkab peatselt puhuma pärituul
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Maailma tuuleparkide tootmismaht kahekordistub aastaks 2030, mis tähendab, et õnn jõuab viimaks ka viimastel aastatel tootlusega hädas olnud tuuleaktsiate omanike õuele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Politseijuht: nõrkustele keskendumine teeb keskpäraseks
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Ärimehed tegid vanast koolihoonest suure hooldekodu
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Mõned aastad tagasi ostsid Lääne-Virumaa õppehoone kaks ettevõtjat Raivo Pihelgas ja Jaanus Valk, kes nüüd on avamas seal enam kui 130kohalist hooldekodu.
Pinged Lähis-Idas: Iraan sattus rünnaku alla
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.
Reede varahommikul andis oli Iraanis kuulda plahvatusi ja õhutõrjet töötamas, vahendab välismeedia.