Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Parim koolituse teemaline raamat, mida viimati lugesite?

    Raamatute soovitamine võõrastele on ohtlik. Probleem, millele mina lugejana parasjagu lahendust otsin, või teema, mis mind raamatut lugedes sügavalt puudutab, ei pruugi kõrvalseisjale antud ajahetkel tähtis tunduda.
    Tulenevalt sellest pakun erinevates ajahetkedes asuvatele juhtidele välja erinevaid raamatuid.
    Kui te olete juba mitmendat korda uuendamas oma ettevõtte strateegiat või vahetanud töökohta ja tegelete uues ettevõttes strateegia loomisega, soovitan lugeda Henry Mintzbergi, Bruce Ahlstrandi ja Joseph Lampli poolt kirjutatud "Strategy Safarit".
    Raamat on saadaval juba pikalt, kuid minu lauale sattus hiljuti. Saab hea ülevaate sellest, mis on strateegiline planeerimine ja kuidas mõistavad strateegiat erinevad koolkonnad. Raamat annab võimaluse mõista, kuidas strateegilise planeerimise teooriat on võimalik oma ettevõttes praktikasse pöörata.
    Kui olla meeskonna juht, peab meeskonnatunde tekitamiseks, hoidmiseks või tõstmiseks aeg-ajalt midagi ette võtma.
    Aga mida? Mis on meeskonnatöö alused? Miks mõned osakonnad meie organisatsioonis on kui grupp indiviide, kellel peaks olema ühine eesmärk ning teisi osakondi võime kutsuda meeskondadeks?
    Kirjeldatud teel kulgejat aitab Patrick Lencioni raamat "Overcoming the Five Dysfunctions of a Team". Raamat annab ülevaate takistustest, mida peab grupp inimesi, kes liigub ühise eesmärgi suunas, ületama, et muutuda meeskonnaks.
    Juhina tasub vahetevahel klassikat meelde tuletada. Lugesin hiljuti George Orwelli "Loomade farmi". Kirjutatud küll ajal ja olukorrast, mil maailma hakkas jagunema Idaks ja Lääneks, kuid juhina paneb ka täna peeglit otsima ja mõtlema, ega ma ise seltsimees Napoleonina ei käitu.
    Kui hetkel läheb hästi nagu alati, aga ometi tahaks midagi lugeda, soovitan Donald J. Trumpi raamatut "The Way to the Top. The Best Business Advice I Ever Received". Siit leiab üle 150 erineva äriidee ja on vähetõenäoline, et ühtegi neist lähiajal kasutusele võtta ei saa.
    Tegemist on raamatuga, mida tasub hoida oma voodi kõrval. Alati ei viitsi ju enne uinumist pikalt lugeda. Siin võtab mõne kirjapandud nõuande läbilugemine ainult minuti ja läbimõtlemiseks jääb ülejäänud öö.
    Lõpetada tahan mõttega Trumpi raamatust - ära karda küsida piisavat tasu oma toote või teenuse eest. Tea oma väärtust.
    Kahju, et see mõte mul meeles polnud, kui andsin Äripäevale nõusoleku artikli kirjutamiseks.
    Parim viimati loetud raamat, mida oma töös kasutan ning teistelegi soovitada julgen, on David A. Aakeri 2004. aastal ilmunud "Brand Portfolio Strategy".
    Turundus muutub üha rohkem segmendipõhiseks. Enam ei minda ühe sõnumi ja tootega püüdma kõiki sihtgruppe. Suur on kiusatus iga sihtgrupi jaoks luua erinev bränd. Mõne aja pärast leiame end situatsioonist, kus firma portfoolios on väga palju erinevaid brände ja turule antakse väga erinevas stiilis ja toonis sõnumeid. Uued brändid neelavad ka väga palju aja- ja energiaressurssi. Kuidas sellises olukorras käituda, nii et brändiportfell oleks optimaalne ja majanduslikult kasumlik? Et põhibränd (katuskaubamärk) kasvaks ega jääks seentena kõrvale kasvavate brändide varju? Aakeri "Brand Portfolio Strategy" on üks väheseid raamatuid, mis käsitleb brändiportfelli juhtimist. Aaker on väga põhjalikult kirjutanud lahti erinevad võimalused, kui lähedale või kaugele uusi brände põhibrändist portfoolios positsioneerida ning millist portfooliostrateegiat ja millal kasutada.
    Teades võimalusi ning erinevate bränditüüpide plusse ja miinuseid, on turundusjuhil kergem langetada adekvaatseid otsuseid ja mitte kaasa minna vahest ainult emotsioonidel põhineva brändieufooriaga. Maailm meie ümber on umbes erinevatest brändidest ja sõnumitest. Seega võidab pikemas perspektiivis see, kes suudab oma brändiportfoolio ja kommunikatsiooni lihtsasti haaratava ja selge hoida.
    Soovitan raamatut kõigile, kes tunnevad, et vajavad mingit raamistikku, millele oma brändiportfelli juhtimisel toetuda, ja argumente konkreetsete brändide loomiseks või siis loomata jätmises, mis tihti on strateegiliselt õigem otsus.
    Viimati loetud raamatutest on mulle kõige rohkem muljet avaldanud raamatud: Jonas Riddersstråle ja Kjell A. Nordströmi "Karaokekapitalism", Jack Welch "Winning" ja Gary Klein "Intuitsioon".
    "Karaokekapitalismi" lugedes tekib tunne, nagu oleksid kiirelt pöörleval karussellil. Seda väljendit kasutas üks minu magistriõpingu grupiõde ja see kirjeldab lugemistunnet väga täpselt. Sellise tunde tekitab minu arvates just see, et autorid toovad vahetpidamata väga äärmuslikke näiteid ning sageli käsitlevad teemat hoopis teisest vaatenurgast. Näiteks: viimasel ajal on sageli räägitud, et töötajad on meie kallim vara. Jonas ja Kjell aga ütlevad, et inimkapitali tuleb pidada hoopiski võlakohustuseks. Raamat "Winning" on omaette huvitav selle poolest, et Jack räägib nagu isiklikult Sinuga. Kogu raamat on kirja pandud just sellises vormis. Ta toob väga konkreetselt välja oma juhtimispõhimõtted ja selgitab, miks ta nii arvab. Näiteks väidab, et juhtimise jaoks on oluline eristada inimesi gruppidesse 20-70-10 põhimõttel ja sellest lähtuvalt nendega vastavalt ka tegelema. Talentide juhtimise süsteemides on sarnast põhimõtet samuti kasutatud.
    "Intuitsiooni" võtsin kätte seetõttu, et olen teinekord tööprotsessis tundnud, et kõik on justkui õige, kuid sisetunne pole hea. Seetõttu tahtsin teada, millal ja kuidas oma sisetunnet usaldada. Gary väidab, et intuitsioon pole müstiline nähtus, vaid kogemuse pinnalt loomulikul teel võrsunud oskus. Seda tõestab ta mitmete näidetega. Kindel on see, et lugedes sain vastuse oma küsimusele, millal mul tasub oma intuitsiooni "kuulata".
    Autor: ÄP
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.