Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Roheline tuli vaid kahel foorifirmal

    Eestis on tänase seisuga 326 fooriobjekti. Signaali hooldada on Tallinnas 238 objekti. Ülejäänud, IB Foori hooldatavad objektid asuvad kümnes Eesti linnas. Väikseimad fooriga varustatud kohad on Haljala ja Otepää. Fooriobjekt koosneb jalakäijate ületusraja puhul paarist foorist ja suure ristmiku puhul kümnetest fooripeadest ehk tulekomplektist.
    IB Foori juhatuse esimehe Leho Evardi sõnul on välja kujunenud nii, et Signaal tegutseb Tallinnas ja nemad mujal Eestis. "Me isegi ei osalenud Tallinna linnavalitsuse mullusel konkursil," lausub Evard. "Samas on meie eelis see, et meil on töötajaid ka Tartus ja Pärnus, mistõttu saame operatiivselt ning odavamalt üle Eesti tegutseda."
    Evardi hinnangul jagub kahele firmale fooride ehitamiseks, rekonstrueerimiseks ja hooldamiseks parasjagu turgu. "Kui keegi kolmas turule trügiks, ega sellest siis rahalist mahtu juurde tule," ütleb Evard ja lisab, et foorituru aastane maht on umbes 30 miljonit krooni. Sellest kaks kolmandikku ampsab Signaal ja kolmandiku IB Foor.
    Signaali foorigrupi juht Peeter Toon ei soostu väitega, justkui oleks turg kahe tegija vahel rahumeelselt jagatud. "Kohalike omavalitsuste hangetel käib meil teinekord ikka õige äge konkurents," räägib Toon. "Samas teeme aeg-ajalt ka sõbralikku koostööd, näiteks oleme neile valmistanud allhanke korras metallkonstruktsioone ja IB Foor on teinud meile alltöövõttu Tallinnas."
    Mõlemad firmad ehitavad aastas 5-7 uut fooriobjekti, mille hinnad jäävad 0,3-2,5 miljoni krooni vahele. Töös olevaid foore hooldatakse regulaarselt, näiteks Tallinnas vahetatakse aasta jooksul välja üle 3000 lambipirni. Signaalil on Tallinnas ööpäev läbi tööl dispetšer, kes näeb kohe ekraanil, kui kontrolleritega varustatud ristmikul mingi fooritule pirn on läbi põlenud. IB Foori spetsialistid saavad rikketeated SMSiga.
    Fooride rikkeid põhjustavad enamasti ilmastikutingimused, elektrikatkestused, vanad kaablid ja liiklusõnnetused. Piisab väikesest kõksust vastu posti, kui rivist väljas on kogu ristmik. Tallinnas rihivad sõidukijuhid fooriposte aastas umbes 80 korral.
    Peeter Tooni andmeil moodustas foorigrupi mullune 19,5 miljoni kroonine käive ligi poole Signaali käibest. Suurema osa töödest teeb foorigrupp teedeehitajate tellimusel, näiteks Tallinn toetab foorindust tänavu otse vaid 6,9 miljoni krooniga. Signaali foorigrupis töötab 15 inimest.
    IB Foori mullune käive oli 11 miljonit krooni. IB Fooris töötab üheksa inimest. Ettevõte paigaldab ja hooldab fooriseadmeid ka mitmes Läti ja Leedu linnas. "Ilmselt on meie tehniline potentsiaal ja oskusteave kohalikest tegijatest parem," põhjendab Leho Evard.
  • Hetkel kuum
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Tehnoloogiasektor sügavas languses: Nvidia kaotas oma väärtusest kümnendiku
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Selle nädala jooksul on “Suurepärase Seitsme” aktsiate langus kustutanud nende turukapitalisatsioonist kokku enam kui 900 miljardit dollarit, mis on lähedal grupi ajaloo suurimale nädalasele kaotusele.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti sai Euroopa rahakotist 122 miljonit eurot
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Euroopa Komisjon tegi reedel taaste- ja vastupidavusrahastust (RRF) Eestile järjekorras teise väljamakse mahus 122,3 miljonit eurot, kuna Eesti on täitnud kõik taastekava kolmanda osamakse eeltingimuseks seatud eesmärgid.
Usaldamatus valitsuse majanduspoliitika suhtes on järsult kasvanud
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.
Üheks suuremaks ettevõtteid mõjutavaks probleemiks on tõusnud vähene usaldus valitsuse majanduspoliitika suhtes, selgus täna esitletud majanduse konjunktuuri kvartaalsest ülevaatest.