Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti tunneb puudust rannikuekspertidest

    Rannapiirkonna haldamine ning vesiehitiste projekteerimine ja ekspluatatsioon vajab laiapõhjalise haridusega eksperte, kes oleksid kursis mere rannavööndi ning järvede ja jõgede kaldaalade iseärasustega. Eestis ei ole neid aga enam kui pool sajandit ette valmistatud.
    Igas vesiehitiste või rannakaitserajatiste projekteerimisega tegelevas asutuses võiks olla vähemalt üks erialaspetsialist. Rannikuspetsialiste vajavad loomulikult ka omavalitsused, mis piirnevad merega või suurte järvedega. Suurte sadamate ekspluatatsiooni oleks loogiline kaasata eriharidusega rannikueksperte.
    TTÜ ehitusteaduskonnas käivitati alates 2005. aastast spetsialiseerumine sadamaehitistele ja rannikutehnikale tööstus- ja tsiviilehituse eriala raames. Lõpetajad saavad inseneridiplomi ja magistri kvalifikatsiooni.
    Sadamaehitiste ja rannikutehnika õpetamist veavad põhiliselt mehaanikainstituudi ja ehitiste projekteerimise instituudi õppejõud. Lisaks sai kõrgkool raha Euroopa Liidu struktuurifondidest välisõppejõudude palkamiseks.
    Nii pidas aprillis tulevastele rannikuinseneridele intensiivkursuse rannikuprotsessidest oma eriala maailma tippu kuuluv ekspert - Uus-Meremaa Waikato ülikooli professor Terry Healy.
    Kuigi Eesti ja Uus-Meremaa rannad on nii füüsikaliste parameetrite kui ka keskkonnatingimuste poolest erinevad, on neil palju ühist ranniku evolutsiooni ja haldamise põletavates küsimustes.
    Mõlemal maal on suhteliselt vähe elanikke ning väga pikk rannajoon. Mõlema riigi randades esinevad sama tüüpi ohud, millest kõige sagedamini tuleb tegeleda tormiaju ja ranniku erosiooni problemaatikaga. Mõlemas riigis on aastakümneid suhtutud hoolimatult randade arengu seaduspärasustesse ning tehtud mitmesuguseid ehitus- ja arendustöid veepiirile liiga lähedal. Selle tagajärjel peavad rajatiste haldajad ja maaomanikud arvestama väga kallite rannikukaitsetöödega.
    Turistide prioriteet on looduslikud rannad või alad, kus arendustööd rannapildis ei domineeri. Kui tahate näha kohti, kus arendustegevus varjutab pea täielikult loodusliku rannapanoraami, sõitke Vahemere maadesse või Floridasse.
    Arendajate soov on muuta n-ö metsikult ilusad rannad kergesti külastatavateks ja ohututeks. Rannaspetsialistide kohus on planeerida muudatusi ning ehitustegevust nõnda, et oleks tagatud randade mõistlik areng. Selle juures on loomulik rakendada kogu maailmas heaks kiidetud nn integreeritud randade haldamise printsiipe.
    Randade jätkusuutlik arendamine nii turismi kui ka tööstuse vajaduseks on pikaajaline protsess, see nõuab suuri kapitalimahutusi ja on väljakutse kogu riigile, eeskätt rannikutehnika inseneridele.
    Autor: Tarmo Soomere
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Nordecon ehitab lennujaama militaarlennukite platsi
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Nordecon AS ja AS Tallinna Lennujaam sõlmisid lepingu Tallinna Lennujaama E-klassi seisuplatside ehitustöödeks, selgub börsiteatest.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Kohus jättis Merko vaidluses riigiga tühjade pihkudega
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Tallinna halduskohus, mis korra juba pikale veninud vaidluses riigilt Merkole pea miljoni kahjuhüvitist välja mõistis, jättis värske otsusega ehitusfirma kaebuse rahuldamata.
Leedu firma plaanib Eestisse investeerida 18 miljonit
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.
Leedu logistikakinnisvara ettevõte Sirin Development hakkab sel aastal ehitama Eestisse 8 miljonit eurot maksvat laohoonet, kokku plaanib firma investeerida Eestisse 18 miljonit eurot.